Vad är det min citron försöker säga mig. Jag har reducerat det ner till 3 tänkbara alternativ. 1. Näringsbrist, jag har inte gett den särskilt mycket näring sen jag fick den, fast det är bara 2-3 veckor sedan. 2. Spinn, jag märkte relativt snabbt att den hade små kusar på sig som jag antog var spinnkvalster, men sen dess har jag duschat av den med jämna mellanrum, fast invasionen var aldrig så pass stor så att jag kan tänka mig det som alternativ. 3. Ljusbrist, med tanke på att soltimmarna börjar bli knappa och att jag inte har tillsatt någon extra belysning så är det nog den mest tänkbara anledningen.
Om det skulle vara något av ovanstående, finns det något sätt jag kan reversera utvecklingen, som att ge den mer näring, ta till hårdhandskarna mot ohyran, eller införskaffa ett lysrör eller två. Jag antar att det hela skulle kunna vara tecken på att trädet drar sig tillbaka för vintervila, men jag skulle gärna vilja hålla den grön om möjligt.

Jag bifogar lite bilder så ni får se själva.

PA140072.JPG

PA140052.JPG

PA140058.JPG
Så här såg ett blad ut när jag köpte det, men antar att det beror på något annat. Kan kanske vara av relevans endå.

PA140067.JPG

PA140064.JPG
Hoppas att någon kan reda ut mina frågetecken