pibe02
Hej
Har precis planterat en Syrenhäck. Måste den vattnas tror ni eller räcker det med att det är fuktigt på kvällar/nätter. Bor i Stockholm.
Har tänkt att vattna i vår men funderar om man även bör göra det nu?
Mvh
Pia
Anders Roslagen
De behöver nog inte vattnet egentligen , men det är bra att vattna så att luftfickor fylls med jord och att rötterna kommer i god kontakt med jorden. Men helt nödvändigt tror jag inte att det är så här sent.
Aqvakul
Jag skulle vattna rejält, främst av de skäl som min namne från Roslagen nämner.
Alexander-VG-zon3
jag hade inte vattnat den . en gång vid plantering sedan inte förens till våren . lågtrycken kommer tät inpå nu på året .
Wade
håller med - vattning för att fylla igen hålorna - fine, men i övrigt behöver växten vatten när den vegeterar vilket inte är nu. börja till våren istället.
Cilla
Det är det som är det fina med plantering nu och fram till tjälen! Man behöver bara vattna vid planteringen, sedan kan man ta paus ända till dess knopparna sväller.

Men en gång vid eller strax efter plantering är bra, just för att skapa kontakt mellan rötter och jord.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon