Helena o
Hej

Ska utöka min Hoya samling undrar om nån har några tips på småbladiga hoyor.

MVH Helena
clivia
CITAT (Helena o @ 15-10-2008, 09:51) *
Hej

Ska utöka min Hoya samling undrar om nån har några tips på småbladiga hoyor.

MVH Helena

Helena, jag tycker att du måste gå till "köp, sälj" och klika på alternativ "bytes", då får du svar tidigare än här, tror jag trostar.gif

MVH/clivia
Helena o
CITAT (clivia @ 15-10-2008, 10:16) *
Helena, jag tycker att du måste gå till "köp, sälj" och klika på alternativ "bytes", då får du svar tidigare än här, tror jag trostar.gif

MVH/clivia

Tack men har varit där . Står oftast inte ifall de är småbladiga...men tack iaf
titti49zon6
jag har en Bella och en som kallas för minibella och dom är tacksamma
och blomvilliga
drutten25
Dom jag snabbt kommer just nu är; tsangii,odettae,curtisii,patella, cmf-8, chlorantha,kentiana, ja det är några,hoppas det är till hjälp.
Alis
Picta är ju väldigt småbladig likaså curtisii ...
Retusa har ju små avlånga "blad"..
Det är de jag kommer på just nu... rolleyes.gif
Loobaman
H cumingiana, H kanyakumariana är två jag kommer på nu.
sqrulan
VL 9 och mini lacunosa sp from duran waterfall langkawi är fina tycker jag.Så finns det en som heter dickasoniana (wee-bella) och den söta lacunosa heart shapet leaves.Du vet väl att det finns ett Hoya forum där du kan vara medlem gratis och få all info som du behöver,även köpa och byta sticklingar.
Mysis
Jag tog tre små sticklingar av en Bella i januari i år, satte dem i vatten och snart hade de bildat rötter. Nu har de utvecklats till en nästan fullvuxen växt. Jag hoppas på blommning till våren/sommaren!

/Linda
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon