Full version: Misslyckad invintring
ingrids
Trodde att frosten tagit både dahlian och amaryllisen så att de skulle vila och ställde så mörkt jag har med bibehållen luftighet. Nu visar amaryllisen, i det fönsterlösa badrummet, blad och dahlian, i hur torr kruka som helst, har skickat upp nya stänglar.
Bör jag få dem båda att somna igen och i så fall hur?
Alexander-VG-zon3
låta dom hålla på som dom själva vill om du har det svalt ''tillräckligt'' så slutar dom . är det över +10c kommer dom skicka skott . mina dahlior och cannor är ute minst igenom halva dec om vintern är mild i jorden då , och när dom kommer in så vaknar dom inte i första taget . amaryllis förvarar jag i kylskåpet även där händer i inget men har jag den i källaren som håller ca mellan +5c och +15c då händer det massor .
ingrids
Tack flaxss, jag har uppenbarligen varit för mesig med dahlian. Skickar ut den igen. Amaryllisen tror jag jag låter hållas.
Alexander-VG-zon3
bara det inte blir frost på knölarna så klarar dom sig ute , du behöver ju inte skicka ut dom om du bara kan hålla tillräckligt svalt . annars kvittar det ju för dom om dom är ute eller inne . mina är ju i marken och jag har sällan tjäle förens i jan-feb . och dom jag har i krukor har jag kvar ute men skyddar eller tar in vid frost .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon