ingrids
16-10-2008, 10:31
Trodde att frosten tagit både dahlian och amaryllisen så att de skulle vila och ställde så mörkt jag har med bibehållen luftighet. Nu visar amaryllisen, i det fönsterlösa badrummet, blad och dahlian, i hur torr kruka som helst, har skickat upp nya stänglar.
Bör jag få dem båda att somna igen och i så fall hur?
låta dom hålla på som dom själva vill om du har det svalt ''tillräckligt'' så slutar dom . är det över +10c kommer dom skicka skott . mina dahlior och cannor är ute minst igenom halva dec om vintern är mild i jorden då , och när dom kommer in så vaknar dom inte i första taget . amaryllis förvarar jag i kylskåpet även där händer i inget men har jag den i källaren som håller ca mellan +5c och +15c då händer det massor .
ingrids
16-10-2008, 11:01
Tack flaxss, jag har uppenbarligen varit för mesig med dahlian. Skickar ut den igen. Amaryllisen tror jag jag låter hållas.
bara det inte blir frost på knölarna så klarar dom sig ute , du behöver ju inte skicka ut dom om du bara kan hålla tillräckligt svalt . annars kvittar det ju för dom om dom är ute eller inne . mina är ju i marken och jag har sällan tjäle förens i jan-feb . och dom jag har i krukor har jag kvar ute men skyddar eller tar in vid frost .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.