Överbölingen
Skrattar bäst som skrattar sist. Komplement till tidigare tråd.

Min grävarkille fick ju höra nyckelhistorien morgonen därpå. Skratt och naturligtvis blev det en massa hundhistorier.

På eftermiddagen skall vi lägga markduk över infiltrationsbrunnen för gråvatten. Utförs med två dukar som går någon halvmeter omlott. Han fyller på 3 dm med grus 0 – 15 och plattar till. Sedan skall han ringa sin hustru för att hämta verktyg och ta loss ett punkterat traktorsläpdäck. Tji telefon! Irrar som jag runt arbetsplatsen och ber mig ringa upp. Ringer gång på gång och vi går runt som stövare. Så hör vi ett svagt vibrerande under grävskopan. CG lyfter skopan och vi hör en svag signal. CG skrapar av några dm med skopan sedan tar han en spade.

Då uppenbarar sig först glasögonens skalmar och sedan telefonen. De ligger just där duken går omlott. Helt oskadda trots att Skopan pressat sanden.

Jag skall inte skratta mer när du letar efter bilnycklarna säger grävarkillen.

Hut går hem eller?
Myosotis
rotfl.gif
Sussie F-Flower
Vilka härliga historier du kommer med! tummenupp.gif
Det är nästan så man inte tror att det sant... a0a.gif rotfl.gif

Otroligt att de höll!
Tycker att NI TVÅ ska dela på en Harry eller någon lott eller så. För med en sådan tur har ni nog stor chans. biggrin.gif
Aqvakul
Händer mkt där i Överböle! a0a.gif a0a.gif
Red Top
Underbart! a0a.gif a0a.gif a0a.gif
Meeera!!!!!
Wilmer
rotfl.gif Otroligt!
Alba
rotfl.gif skrattar bäst som skrattar sist.......det måste ju var den berättelsen som gav upphov till uttrycket....kan det finnas någon där uttrycket passar bättre rotfl.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon