Platinum
Jag har förstått att många har problem när de surfar runt på Odla.nu och uppfattar det som att forumet är långsamt jämfört med andra sidor på nätet. Har själv testat olika webbläsare och har märkt att de tre jag testat fungerar bättre än Internet Explorer just när det gäller odla.

Så vilken webbläsare använder du?
skogstroll
mysko... på jobbet använder jag internet explorer utan problem, hemma funkar det inte alls... det försvinner menyer och strular. Så hemma använder jag Safari och det funkar bra...
Aqvakul
Använder IE och har ganska ofta problem på Odla!
Ramred
Använder endast Firefox, på alla sidor. Har heller inte problem med Odla.nu.
bear
Sorry...... uppkopplingen så snabb så jag förstod inte frågan.......svarade och röstade ändå
Red Top
Jag har oxå bara problem ibland. Men då har jag riktigt STOOOORA problem. Har precis som Biggan blivit utkastad yes.gif
Jag har XP, Firefox och Adblock plus. Tycker jag borde vara helgarderad, men icke.
Hupp, nu fick jag plötsligt ett felmeddelande g.gif
Tänkte bara säga att upplevelsen av om odla går segt eller inte, kan ju vara beroende av hur ofta man är inne smile.gif

Kopia av det jag skrev i tråden om segt odla och vilken dator.
Jag har inte pronlem med andra sidor på nätet.=)
Piccante
Firefox och Vista här. sällan problem förutom när odla har totalkollapsat ibland och man inte kan logga in eller uppdatera.
Myosotis
IE, oftast segt. Men ni som har Firefox och inte har problem, har väl inte röstat här? Det är väl bara meningsfullt om vi som upplever segheten röstar. Bara undrar eftersom det är 35% Firefox. unsure.gif
blomkronan
Jag har problem med min dator tror jag, ungarna loggar in på msn och efter dom tog in det på min dator, går det trögt... har explorer, har alltid haft... uppgraderade min lina till 10 MB men inte tycker jag att det går mycke fortare för det?? hade 0,25 innan, visst går det fortare men inte som jag trodde!!
Berith
CITAT (Myosotis @ 16-10-2008, 20:48) *
IE, oftast segt. Men ni som har Firefox och inte har problem, har väl inte röstat här? Det är väl bara meningsfullt om vi som upplever segheten röstar. Bara undrar eftersom det är 35% Firefox. unsure.gif

Säger detsamma, dom som inte har problem ska väl inte rösta här? För som det är nu så är det ju flest Firefox-användare som har problem och så låter det ju inte när man läser alla trådarna.

Det spelar tydligen ingen roll vad som står i rubriken, eller hur många rubriker som handlar om segheten, det funkar ju inte om dom som inte har problem skriver i tråden också. blink.gif
KURT
Frågan är ENDAST formulerad "Vilken/vilka webbläsare använder du?" . Jag har inga som helst problem med Firefox .
Berith
I min dator står det "Problem med odla, val av webbläsare?".
Ramred
Hoppsan, då har jag fattat anledningen till omröstningen fel också. Sorry. Tog rubriken mer som att om man har problem med odla.nu, vad ska man välja för webbläsare då. Tog då för givet att vi som inte har problem ska rösta.
*Stintan*
giggle.gif förlåt att jag skrattar men vilken tråd i ordningen är det här där folk som inte ska svara i tråden svarar ändå?
Jag har själv inte röstat men uppenbarligen var frågan inte tydlig nog för att alla skulle förstå. Det kanske skulle ha stått "bara du som har problem med Odla får rösta" som tillägg.
Gillan
CITAT (*Stintan* @ 17-10-2008, 08:29) *
giggle.gif förlåt att jag skrattar men vilken tråd i ordningen är det här där folk som inte ska svara i tråden svarar ändå?
Jag har själv inte röstat men uppenbarligen var frågan inte tydlig nog för att alla skulle förstå. Det kanske skulle ha stått "bara du som har problem med Odla får rösta" som tillägg.

Och det tror du skulle hjälpa ohmy.gif ....................Nää, jag kan inte göra annat än att skratta jag heller laugh.gif

Säger den som har problem med jämna mellanrum shy.gif
Berith
*suck* slap.gif

Om vi det senaste halvåret försökt hitta en gemensam nämnare för dom som det går segt för borde väl dom som det funkar för fatta det snart.
Ramred
CITAT (Berith @ 17-10-2008, 08:40) *
*suck* slap.gif

Om vi det senaste halvåret försökt hitta en gemensam nämnare för dom som det går segt för borde väl dom som det funkar för fatta det snart.

Ursäkta då så mycket att jag är totalt kalkad och missförstod.
Gillan
CITAT (Berith @ 17-10-2008, 08:40) *
*suck* slap.gif

Borde är rätta ordet ja, men om man väljer att endast läsa halva rubriken så kan man väl inte begära mer wacko.gif
Platinum
CITAT (Ramred @ 17-10-2008, 07:49) *
Hoppsan, då har jag fattat anledningen till omröstningen fel också. Sorry. Tog rubriken mer som att om man har problem med odla.nu, vad ska man välja för webbläsare då. Tog då för givet att vi som inte har problem ska rösta.

Så kan man tolka det om man vill.

CITAT (KURT @ 17-10-2008, 06:38) *
Frågan är ENDAST formulerad "Vilken/vilka webbläsare använder du?" . Jag har inga som helst problem med Firefox .

Så står det när jag läser frågan också, rubriken däremot lyder annorlunda.
Berith
CITAT (Ramred @ 17-10-2008, 08:45) *
Ursäkta då så mycket att jag är totalt kalkad och missförstod.

tummenupp.gif Om du är kalkad är du ju iaf inte sur.
Betty
CITAT (Platinum @ 16-10-2008, 16:02) *
Jag har förstått att många har problem när de surfar runt på Odla.nu och uppfattar det som att forumet är långsamt jämfört med andra sidor på nätet. Har själv testat olika webbläsare och har märkt att de tre jag testat fungerar bättre än Internet Explorer just när det gäller odla.

Så vilken webbläsare använder du?

Jag hade problem med att Odlas sida laddades mycket långsammare när jag hade IE som webbläsare. Nu har jag bytt till Mozilla Firefox och har även Adblock Plus. Resultat: Det går mycket snabbare för det mesta - men ibland går det sirapströgt i alla fall.
Jag uppfattar det som att det går trögare att ladda upp Odla.nu öht sedan all reklamen tillkom, både upptill och till höger (säger sig väl egentligen självt att det tar längre tid att ladda en sida med mycket annonser på...)

Jag fattar inte riktigt vilka du vill ska rösta i den här omröstningen. Tycker att rubriken är svårtydd eftersom den är, i mina ögon, konstigt uppbyggd. När man sedan läser ditt inlägg under själva omröstningen så framstår frågan som högst allmän - tycker jag i alla fall...
*Stintan*
CITAT (Berith @ 17-10-2008, 11:39) *

rotfl.gif
Chamomille
CITAT (Berith @ 17-10-2008, 11:39) *

rotfl.gif
Platinum
CITAT (Betty @ 17-10-2008, 12:04) *
Jag fattar inte riktigt vilka du vill ska rösta i den här omröstningen. Tycker att rubriken är svårtydd eftersom den är, i mina ögon, konstigt uppbyggd. När man sedan läser ditt inlägg under själva omröstningen så framstår frågan som högst allmän - tycker jag i alla fall...

Självklart hoppas jag alla som läser tråden röstar, frågan jag ställde är ju vilken webbläsare som används.

Att jag undrar är dels för att se om odlaiter är som surfare mest, om de föredrar vissa webbläsare.
Sen kanske man kan se med tiden om trögheten på Odla kan minskas om man väljer en annan webbläsare än den som följer med Microsoftpaketet.
Berith
CITAT (Platinum @ 17-10-2008, 19:59) *
Självklart hoppas jag alla som läser tråden röstar, frågan jag ställde är ju vilken webbläsare som används.

------

Tror att det var just det där som missuppfattades. Några/flera trodde tydligen att frågan var vilken webbläsare dom använde oavsett om det gick trögt eller inte.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon