Dingovalle
17-10-2008, 07:50
Hej!
Jag har läst inlägg om väldigt avancerad bevattning och inser att allt är möjligt. Jag undrar om någon kan tipsa om lite enklare system. Jag har ett par mindre rabatter, i stark sol, ca 2 m2/st och det är ca 6-10 m till närmaste vattenkran. Jag har även 6-7 stora krukor som skulle behöva lite stöd. Kan någon tipsa om enklare produkter som gör att inte plantorna torkar ut om jag är borta två veckor i juli.
MVH Dingovalle
Loobaman
23-10-2008, 15:57
svettslangar tycker jag är väldigt praktiska.
Nu är det väl inte aktuell med bevattning utomhus.Krukor är ja alltid ett problem när man är bortrest mitt i sommaren,rabatterna brukar klara sig hyfsat.Något råd var det ja knappast,sorry.
Hej
Loobaman, vad är svettslangar ?
Krukor, ja, funkar det inte med en en och en halvliters flaska med vatten i uppochner i krukan ? Har inte provat, varit bortrest bara en vecka i stöten under sommarn. Sen har jag läst en reklam om något man kan blanda i iaf i krukorna med inneväxter, något som ska hålla fukten. Kommer inte ihåg vad det var, men har rivit ur sidan i tidningen jag läste detta i. Har det hemma, är inte hemma nu. Återkommer.
Hälsn Tepa
Svettslangarna är det en massa hål i som sakta läcker ut vatten (OBS det är inte bara en "vanlig slang" med hål i). Ett annat alternativ för perennrabatter är ju att göra en våtbädd, så att vattnet stannar kvar längre.
Ahaaa ! Tack Kurt.
Mvh Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.