Full version: Odla säljer ut
AnnammA
Ngn som också råkade falla för odlas utförsäljning av höstlök? Det blev en del liljor, och ngn mysig tulpan att trotsa Bambi med, och bonusen...Vid förra årets utförsäljning var bonusen rätt så frikostig, så den ser jag fram emot ...(Jag tycker jag ändå varit rätt duktig, som lyckats hålla mig ifrån beställningsknappen, innan utförsäljningen... angel_not.gif )
renate
Jag har inte sett något om utförsäljning från Odla.Är det de vanliga lökar de hade innan?då ska jag inget ha,ha redan massor med lökar.jag vill ha höstkrokus och tidlösa,och de har inte Odla.
DragonLady
Har klarat mig än så länge giggle.gif
AnnammA
Jo, det kom som ett mail till mig, och det var resterande lökar av krokus, allium, tulpaner, liljor mfl, från deras höstlökserbjudande, som såldes ut.
dicentra
Här har du en toka som både har handlat för ordinarie pris o extra erbjudande!!! naughty.gif
Kom ju på att jag inte hade en endaste liten honungslök,det MÅSTE man ju bara ha,eller???
Snabbt o lätt med några knapptryckningar beställde storpack för säkerhetsskull!! whist.gif
(+lite annat för att få lite bonuslökar)
Nu vet jag pricis hur det blir när jag går ut med mina lökförpackningar i trädgården...........var i jössenamn skall jag sätta dom!!! Skulle det finnas en liten liten plätt med öppen jord så kan man ge sig den på att där ligger det redan en hög med lökar o lurar under jorden!!
Men jag skall nog kunna knö ner dom nånstans!! happy.gif

Hej svejs!
Margith
Jag kunde inte motstå erbjudandet. Klart man måste ha några honungslökar, eller hur dicentra? smiley_small_hug.gif

Jag hann få lite kalla fötter, jag insåg plötsligt att den här beställningen kommer att innebära att jag måste ta fram spettet och hacka mig igen tjälen samtidigt som snön vräker ner crying.gif
Men inte då, idag låg paketet i brevlådan smile.gif
Alltihop hann jag plantera på lunchen, planteringsspade var allt som behövdes.
Fast jag får väl då erkänna att när jag skulle hitta plats till bonuslökarna, lyckades jag gräva upp några andra lökar. Vem kan ha grävt ner dem, där? whistling.gif

En liten fråga också, Madonnaliljan hade rejält med 3-4 cm gröna blad. Det kändes lite grymt att skotta jord över den crying.gif Borde jag ha reklamerat den i stället?
skogstroll
jag beställde istället från Lilla Fiskaregatans, de hade rätt kul sorter. Vips på 2 dar så damp de ner i brevlådan tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon