Söttok06
Det är för att kylan ska "spränga" sönder kokorna och jorden blir då mer porös var det någon som sa i koloniområdet.
Så jag gjorde också så idag att jag vände om jorden, men har inte rensat bort ogräset bara en del som jag kom åt. Det är en yta på ca 20 kvm som jag har kvar att arbeta med för att få jorde hanterbar för odling.

Alla har liksom olika idéer om hur man ska göra på bästa sätt verkar det som. Men jag får väl prova mig fram.
KURT
Det är OK om det inte är rotogräs, för då överlever de . Är det bara gräs eller lättare fröogräs så räcker det nog bra.
Söttok06
Det är både Maskrosor, en del kvickrot och annat som jag inte vet namnet på. Inte Kirskål i alla fall. Tänkte rensa på våren, förhoppningsvis är jorden lite luckrare då. Det bästa vore att rensa nu för jorden är väldigt mjuk att gräva i. Men fy så kallt det är och lerigt.
På våren brukar det vara som betong att gräva i, men det blir väl bättre om jag nu har grävt om så att kylan spränger kokorna. Då ska jag vara nogrannare med ogräsrensningen. biggrin.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon