|
Vilka är era favorit-butiker online? Ja, inte för att handla fröer och sånt då, eftersom det här är småprat-avdelningen, utan jag tänker på alla andra varor. Jag har upptäckt hur enkelt och praktiskt det är att handla online och vill hitta fler butiker.
Platinum
17-10-2008, 20:06
Ja tradera hänger jag ju på och shoppar på ibland utöver att sälja.
Nyvaror? Hmm, Dustinhome, clasohlon förr innan de kom till närmsta stan, ginza får man inte glömma. Ingen shopoholic, men de nämnda har jag besökt ett par gånger i år iaf.
Snöflinga
17-10-2008, 20:22
Handlar alldeles för ofta på Adlibris, därför att de har oslagbara priser på böcker  Inkclub när bläckpatronerna tagit slut. Kläder ibland, främst Gudrun Sjöde'n ... konstnärsmaterial på Art chop ... Det är ju himla bekvämt, tycker också att det vore bra med lite tips  Tänk om man kunde handla de flesta julklappar på nätet, vore guld ...
Piccante
17-10-2008, 20:58
adlibris, cdon.com, tradera (ibland), kjell.com (Kjell & Co har allt i teknikväg), netonnet.se, clasohlson.se
Bokus, Cdon, Clas Ohlsson, Panduro, Slöjd-Detaljer, IB Wahlström (konstnärsmaterial) bl a
lotusblomman.com tvåleriet.se åre chokladfabrik.se impecta.se Ja, det är väl där jag handlar när jag handlar nåt som inte finns på Hemköp
herkules
17-10-2008, 22:17
blomkronan
17-10-2008, 23:23
Blocket... men den räknas väll inte?
adlibris när det gäller böcker, Fritidsresor när det gäller resor. Sen är det bara frön och plantor. måste tipsa om vexthuset.se nu när vi håller på med växter... hittar massor där till mina sticklingar.
CITAT (Grå @ 17-10-2008, 22:39)  lotusblomman.com tvåleriet.se åre chokladfabrik.se impecta.se Ja, det är väl där jag handlar när jag handlar nåt som inte finns på Hemköp  Passar på att chansa med att fråga om du provat tvättnötterna som tvåleriet har?
Min egen Tebutik.seAnnars är det Tradera om jag handlar själv (ifall det gills), eller elektronik - ofta från utlandet.
CITAT (Rihane @ 18-10-2008, 00:33)  Passar på att chansa med att fråga om du provat tvättnötterna som tvåleriet har? Självklart och jag är supernöjd. Jag köper dem i kiloförpackningar och eterisk lavendelolja till sköljmedelsfacket, havreskrubbtvålen (till mig), lavendeltvålen (till linneskåpet och till händer), tjärtvålen (till utedasset) och getmjölkstvålen (till kådiga vedhuggarhänder och fettfläckar på tvätt) Red. stavfel
Ingrid Zon3
18-10-2008, 09:47
Adlibris, cdon, ikea och blocket. Fast efter att ha läst denna tråd blir det kanske fler.
Viktigast för mig är att de har bra grejor och vettiga betalningsvillkor. Och någorlunda etablerade så att man kan reklamera om det behövs.
skogstroll
18-10-2008, 10:02
just nu är det Lilla Fiskaregatans, beställde lökar i början av veckan och rätt var det var damp de ner i brevlådan som jag bett om... och SNABBT!!
InredningLavenderfieldsFridas GårdPrästboställetDå det gäller inredning av denna typ kan listan göras hur lång som helst. Utbudet är enormt. BöckerAdlibrisTrädgård och InredningBuxusDet finns ju en mängd butiker för fröer som många redan har nämnt.
CITAT (Alba @ 18-10-2008, 13:49)  InredningLavenderfieldsFridas GårdPrästboställetDå det gäller inredning av denna typ kan listan göras hur lång som helst. Utbudet är enormt. Men så mycket fint  , vill ha  , mer sådana länkar
CITAT (Grå @ 18-10-2008, 09:13)  Självklart och jag är supernöjd. Jag köper dem i kiloförpackningar och eterisk lavendelolja till sköljmedelsfacket, havreskrubbtvålen (till mig), lavendeltvålen (till linneskåpet och till händer), tjärtvålen (till utedasset) och getmjölkstvålen (till kådiga vedhuggarhänder och fettfläckar på tvätt)
Red. stavfel Tack, Ska komma till skott och köpa tvättnötter. Verkar vara det vettigaste alternativet för tvätt, lite för bra för att vara sant bara. Anledningen till att jag inte provat än. Väntar och ser om någon säljer sånt på hälsomässan, annars vet jag var jag kan beställa nu.
CITAT (Rihane @ 18-10-2008, 16:55)  lite för bra för att vara sant bara. Anledningen till att jag inte provat än. Ja, att det var för bra för att vara sant tyckte jag också, det var därför jag var "tvungen" att prova - nyfiken skeptiker av naturen  Men sedan när man använt dem och läst på lite om dem så är det inte så konstigt längre, de innehåller ju saponiner. Nu ska det tilläggas att det är ingen mirakelmedel. (förutom att tvätten blir mjuk utan sköljmedel, det tycker jag är rätt fantastiskt) Men det är inte bättre än vanligt tvättmedel, "bara" lika bra och mycket mer miljövänligt. Jag har ett skitigt jobb och extremt dregliga hundar, min tvätt blir ren och doftar gott och samma nötter kan användas flera gånger om, tills tvålämnena i dem tar slut  Till sist, nej, jag får inte rabatt för att göra reklam, men vill däremot återigen tacka Netaave som tipsade om tvättnötterna här på forumet - de är årets bästa köp! (och blir jättefina krukväxter)
CITAT (Rihane @ 18-10-2008, 16:55)  Tack, Ska komma till skott och köpa tvättnötter. Verkar vara det vettigaste alternativet för tvätt, lite för bra för att vara sant bara. Anledningen till att jag inte provat än. Väntar och ser om någon säljer sånt på hälsomässan, annars vet jag var jag kan beställa nu.  Har också hört mycket gott om dom, men ingen har tidigare sagt att dom funkar i skitiga djurhem tidigare... funkar dom hos GRÅ, så skall jag nog testa jag med. Här är annars mest CDON och raraväxter som gäller... Gamla kaktussvante (numera dessertplant)får en del också
CITAT (Grå @ 18-10-2008, 19:25)  Ja, att det var för bra för att vara sant tyckte jag också, det var därför jag var "tvungen" att prova - nyfiken skeptiker av naturen  Men sedan när man använt dem och läst på lite om dem så är det inte så konstigt längre, de innehåller ju saponiner. Nu ska det tilläggas att det är ingen mirakelmedel. (förutom att tvätten blir mjuk utan sköljmedel, det tycker jag är rätt fantastiskt) Men det är inte bättre än vanligt tvättmedel, "bara" lika bra och mycket mer miljövänligt. Jag har ett skitigt jobb och extremt dregliga hundar, min tvätt blir ren och doftar gott och samma nötter kan användas flera gånger om, tills tvålämnena i dem tar slut  Till sist, nej, jag får inte rabatt för att göra reklam, men vill däremot återigen tacka Netaave som tipsade om tvättnötterna här på forumet - de är årets bästa köp! (och blir jättefina krukväxter) För mig är miraklet om det fungerar. Behöver inte alls tvätta lika bra. Bara det blir rent. Det räcker med kemikalier och jag har försökt blunda för den skit jag skickar ut genom avloppen när jag tvättar(försöker åtminstone låta bli att överdosera). Miljövänligt=människovänligt. Har en son som jag inte vill ska utveckla onödiga allergier och lagra gifter i kroppen från kläderna.
Oj, denna tråd var ingen bra för mig! Men jag har inte gått in på någon av sidorna. Har ju köpstopp...
Ang tvättnötterna. Jag försöker och försöker att bli nöjd, men jag tycker inte de är så bra! Gubbens t-tröjor luktar svagt svett fast jag använder 15-20 nötter. Med vanligt tvättmedel försvinner lukten. Kanske är det parfymeringen som kamouflerar? Har inte testat nötterna med doftolja...
Mina kläder luktar inte efter tvätt med nötterna, men jag svettas inte på samma sätt heller. Men samtidigt undrar jag ju om de verkligen är rena, när makens inte är det...
CITAT (herkules @ 17-10-2008, 23:17)  Där har jag också köpt mitt mantra som jag alltid har runt halsen, enbart avtaget när jag duschar.  Filmer: http://www.discshop.se Absolut bästa filmförsäljarna! Smidig hemsida med bra sökfunktion! Man får filmen i brevlådan dagen efter om man beställer innan 16. Kameraprylar: http://www.cyberphoto.se Snabba leveranser och har alltid blivit väl bemött. Böcker: http://www.adlibris.se eller http://www.bokus.com beroende på. antingen kursböcker eller photo/redigering. Sedan slinker det alltid in någon sida med traktorformade pepparkaksformar  men dessa är några av de mer regelbundet besökta.
Jag måste bara lägga in några fler länkar på temat lantlig inredning. Jag måste bara påpeka att jag handlar inte från alla dessa....ögonshoppar bara...... jaaaa.....jag erkänner väl då..... ibland handlar jag ju också.Hemmets Alla RumAlvas HusNordljus
Eva-Helene
19-10-2008, 10:36
Kläder & prylar i 50-talsstil. SivlettoSamma som ovan. HepcatMassor av kläder! Välj megashop så finns alla stilar. JunkyardSmink, hårvård mm. ElevenPrylar. CosasMer prylar. RussinnetTvålar, handdukar, doftljus ja allt som tillhör badrummet. Badtval
CITAT (Anma @ 19-10-2008, 00:20)  Oj, denna tråd var ingen bra för mig! Men jag har inte gått in på någon av sidorna. Har ju köpstopp...
Ang tvättnötterna. Jag försöker och försöker att bli nöjd, men jag tycker inte de är så bra! Gubbens t-tröjor luktar svagt svett fast jag använder 15-20 nötter. Med vanligt tvättmedel försvinner lukten. Kanske är det parfymeringen som kamouflerar? Har inte testat nötterna med doftolja...
Mina kläder luktar inte efter tvätt med nötterna, men jag svettas inte på samma sätt heller. Men samtidigt undrar jag ju om de verkligen är rena, när makens inte är det... Hmm.. ja svettiga gubbar har jag också haft en gång i tiden, men de åkte ut ur mitt liv innan tvättnötterna kom in i det... Jag kan ju bara säga att när det gäller Alfons dregel på köksluckor och väggar så är det såpa och skrubbsvamp som gäller, torka rent med disktrasa finns inte det tar inte ens på ytan - jag har aldrig vart med om maken till segt jäkla slem, men allt dregel som hamnar på kläderna förvinner, både från vittvätt och färgat utan förbehandling och eftersom Alfons precis som alla andra GD's tycker om att stå och hänga över axeln så blir det rätt mycket smutstvätt... Tvättmaskinen är från tidigt 80-tal, så den är väl inte så värst supereffektiv den heller, annars kunde man tänka att det skulle spela roll. Vattnet kommer från egen brunn och är säkert fullproppat med arsenik, det kanske är det som gör det?  Jag kom på ännu en favoritbutik som jag brukar tycka om att sitta och titta i och slicka mig om munnen, men har aldrig handlat där, nämligen gourmera.jetshop.se.
skogstroll
19-10-2008, 15:19
CITAT (Grå @ 19-10-2008, 16:09)  Jag kan ju bara säga att när det gäller Alfons dregel på köksluckor och väggar så är det såpa och skrubbsvamp som gäller, torka rent med disktrasa finns inte det tar inte ens på ytan - jag har aldrig vart med om maken till segt jäkla slem öh Alfons är det sambon?
CITAT (skogstroll @ 19-10-2008, 16:19)  öh Alfons är det sambon?  Ja, en av dem... [attachment=26121:Alfons_081019.JPG]
skogstroll
19-10-2008, 15:45
åå en sån sambo skulle jag vilja ha
Myosotis
19-10-2008, 16:40
Tack för alla länkar!  Fortsätt gärna skriva fler!
henriks
19-10-2008, 18:02
CITAT (skogstroll @ 19-10-2008, 16:19)  öh Alfons är det sambon?   jag brukar inte dregla på väggarna i alla fall!
henriks
19-10-2008, 18:19
Favoritbutiker online var det ja... Kanske inte vad trådskaparen tänkt sig precis, men det beror ju lite på vad man håller på med för tillfället. just nu är favoriterna: Rinkaby RörVentilationsbutikenByggmaxNima maskinteknikNordpostJA - jag vet att jag är skadad.....
CITAT (skogstroll @ 19-10-2008, 15:45)  åå en sån sambo skulle jag vilja ha  Jim och Moa har fyra valpar för omplacering nu, ifall du fortfarande vill ha en sådan sambo. Själv kan jag inte besöka den sajten så länge bilderna på Stjärna, Knatte, Fnatte och Tjatte finns där, jag får sådan klåda... i hjärtat... http://www.svangandesvansen.seklicka på "Hund söker hem"
Felicia
07-11-2008, 21:51
CITAT (Anma @ 18-10-2008, 23:20)  Ang tvättnötterna. Jag försöker och försöker att bli nöjd, men jag tycker inte de är så bra! Gubbens t-tröjor luktar svagt svett fast jag använder 15-20 nötter. Med vanligt tvättmedel försvinner lukten. Kanske är det parfymeringen som kamouflerar? Har inte testat nötterna med doftolja...
Mina kläder luktar inte efter tvätt med nötterna, men jag svettas inte på samma sätt heller. Men samtidigt undrar jag ju om de verkligen är rena, när makens inte är det... Enligt Råd och Röns test så var det typ bluff med tvättnötterna - funkade inte bra. Nu har jag inte testat detta då jag är nöjd med det jag vanliga (men miljövänliga) tvättmedel som jag använder.
Synd att inte jag var journalist för Råd&Rön då, för då hade artikeln sett annorlunda ut  En bluff är förövrigt detsamma en fejk, och om något säljs för att det funkar som tvättmedel för att det innehåller saponiner så kan det omöjligt klassas som bluff. Det hade varit en bluff om det hade sålts för att man ser tio år yngre ut av det, får tjockare ögonfransar av det, eller får afrofrilla av det, men det gör det inte. För övrigt mitt sista inlägg i tvättnötsdiskussionen eftersom jag inte vill beskyllas för att göra reklam för det, men jag kommer att stå fast vid min åsikt för det funkar alldeles utmärkt som tvättmedel i detta hus och det vill inte säga lite. Red. Stavfel
Felicia
07-11-2008, 22:33
CITAT (Grå @ 07-11-2008, 22:05)  Synd att inte jag var journalist för Råd&Rön då, för då hade artikeln sett annorlunda ut  En bluff är förövrigt detsamma en fejk, och om något säljs för att det funkar som tvättmedel för att det innehåller saponiner så kan det omöjligt klassas som bluff. Det hade varit en bluff om det hade sålts för att man ser tio år yngre ut av det, får tjockare ögonfransar av det, eller får afrofrilla av det, men det gör det inte. För övrigt mitt sista inlägg i tvättnötsdiskussionen eftersom jag inte vill beskyllas för att göra reklam för det, men jag kommer att stå fast vid min åsikt för det funkar alldeles utmärkt som tvättmedel i detta hus och det vill inte säga lite. Red. Stavfel Ja, det är ju upp till var och en, vad man vill använda. Tron kan ju försätta berg och är man nöjd så är det ju bra.
vindspel
08-11-2008, 11:56
CITAT (Snöflinga @ 17-10-2008, 20:22)  Handlar alldeles för ofta på Adlibris, därför att de har oslagbara priser på böcker  Inkclub när bläckpatronerna tagit slut. Kläder ibland, främst Gudrun Sjöde'n ... konstnärsmaterial på Art chop ... Det är ju himla bekvämt, tycker också att det vore bra med lite tips  Tänk om man kunde handla de flesta julklappar på nätet, vore guld ... Har handlat i en av Gudruns affärer i Malmö.......snygga kläder Jag handlar på Kaplands auktioner...snygga guldhalsband bland annat. Tradera när andan faller på och kameraobjektiv på TBH... CDON och yves Rouges mm
skogstroll
08-11-2008, 14:57
Plants of Distinction fick jag kataloger av häromdan. De har lite kul sorter man inte hittar här, och köpen funkar finemang!  Sen Jula.... Clas Ohlson (även om jag istället går dit å handlar) La Redoute för lite kul kläder... Ellos har ryckt upp sig...
Eva i Höga
08-11-2008, 18:26
Vilken bra tråd! Tack alla ni som tipsar och kom gärna med fler, har bara köpt böcker och fröer/växter på nätet tidigare. Men nu blir jag nog sittande hela natten för att kolla alla sidor, pust.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|