Henrik_
19-10-2008, 10:35
Jag har länge tänkt att jag skulle utöka med lite fler asblommor i olika arter och sorter, men jag glömmer alltid bort det under säsongen och kommer på det igen när det är för kallt för att skicka dem.
Jag tänkte att jag chansar nu innan det blir alltför kallt, det borde väl klara sig om det är väl inslaget?
Jag har Orbea variegata och Stapelia gigantea, hur läckra som helst, men man är ju sugen på fler!
Många fler...
Någon som vill dela med sig? Jag kan betala några kronor och/eller skicka över ett frankerat kuvert.
Jag har, men har ingen aning om vad det e för art.
Det är nog den vanligaste om det finns nån sån.
Intresserad?
Jag har lite blandade sorter...
Endel Huernia, echidnopsis,stapelia och orbea...
Skicka ett PM eller ett mail...
Annars kan du ju alltid kolla Tradera !!
Henrik_
19-10-2008, 16:46
jahi: Tack för erbjudandet! Antagligen är det så att vi har samma sort, de jag har är ganska vanliga.
Hur ser den ut när den blommar?
Alis: Jag skickar ett mail.
Fler som har intressanta saker?
Den har inte blommat hos mej än så jag vet inte.
Den är ganska ung så jag hoppas att den vill nu när den blivit större.
Henrik_
20-10-2008, 18:05
Aha okej.
Det borde vara en av dem jag skrev, titta på bilder så kan du nog klura ut vilken av dem det skulle kunna vara, stammarna ser rätt olika ut.
Håller tummarna för att den ska blomma för dig, bägge två är jätteläckra.. även om de inte doftar allt för läckert
Platinum
20-10-2008, 18:32
Har köpt en planta (via tradera) som med tiden blivit plantor, enligt den säljaren ska arten jag har heta Stapelia grandiflora (Purpurordensstjärna/Asblomma).
Mina har inte blommat än, dock har en av dem precis gått i knopp nu (Finns bild under Dagens växtbild).
Är det något som kan vara av intresse så är det bara att tjoa till så löser vi det.
Henrik_
23-10-2008, 18:01
Halloj, puffar upp tråden lite.
Det måste finnas fler som har asblommor här!
Jag har en Stapelia gettleffi som behöver snyggas till, du får gärna några grenar av den!
//Lena
Henrik_
28-10-2008, 13:23
Mer måste det finnas!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.