gunirene
19-10-2008, 12:04
Har planterat lökar i lager i en korg. Denna korg har jag ställt på skydda plats i trädgården. Måse jag bära in korgen när vintern kommer. Klrar inte desa lökar sig lika bra som lökar i rabatterna? Tacksam för svar från någon som har erfarenhet.
Det funkade för mig i vintras iallafalll. Hade en pressening över ute på balkongen.
Har blivit stöddig med fler lökar i krukorna ute till våren men har inte täckt än(jag ska täcka så det inte ruttnar).
gunirene
21-10-2008, 09:01
Tack Rihane för svaret. Jag skall trä en svart sopsäck över korgen och inväntar med spänning våren.
Österläge
21-10-2008, 16:08
Jag tror det är bättre om du täcker med tex torra löv eller granris, än en sopsäck - tror det kan bli för fuktigt... Sen behöver du nog inte göra det förrän det blir riktigt kallt, invänta minusgrader! Vilken zon bor du i? Om man täcker för tidigt kan man få motsatt effekt, och lökar är ju rätt tåliga mot kyla så man behöver inte pjoska med dem.
Alexander-VG-zon3
21-10-2008, 16:12
CITAT (gunirene @ 21-10-2008, 09:01)

Tack Rihane för svaret. Jag skall trä en svart sopsäck över korgen och inväntar med spänning våren.
svart sopsäck är inte bra !! . för fuktigt och för varmt .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.