CITAT (MariaS @ 19-10-2008, 16:46)

Turen han kör går i så fall från Färjelanda till borås med omnejd...
Men du svarade inte på frågan vad det är för palm

datan hängde sig

och så middan serverad ,, det är en vanlig palm , det var storleken jag föll för . men det är en kanariedadel .
Maria menar du att han såfall tar med den från färjelanda ( om den kan lämnas där av säljaren) och sedan igenom kinna och släpper av den här ?
CITAT (Monica M zon 4 @ 19-10-2008, 16:52)

Jag kan absolut inte hjälpa dig på måndag eller tisdagar. Jobbar sent då. Fredag slutar jag kl 15 och kan vara i Skene vid 15.40.
Var någonstans din lilla blomma ska hämtas har jag ingen aning om. Vet inte var paketutlämningen är i Skene. Förmodar att dom vill bli av med din växt så fort som möjligt för de har väl inte obegränsat med plats.
Jag har bara en vanlig kombi-bil. Tror du den får plats i den? Å tror du orkar lyfta själv? Jag har inte världens starkaste rygg. Och vart ska du baxa den sedan? Uppför massa trappor?
jag åker iväg till skåne nu på torsdagen och hemma på lördag , för min del så gör det inget att vänta till nästa vecka igen . den borde klara sig .
jag själv + markus kan ta hand om all lyftning . det orkar vi . hur den får plats vet jag inte , om man låter en del hänga ute ? eller om man kan ta den på taket ?
vi vet vart dom lämnar den i skene , dock inte vilken tid man kan komma .
det är första våning och den ska vara ute så det är från pakering till gräsmattan . så inga trappor .