Alexander-VG-zon3
Hej Hej

har kommit i knipa , ska frakta hem en jätte växt . och har ingen bil eller körkort . och kan ev få den hem halva vägen med bussgods . och då kommer den till Skene . och den ska skickas på onsdag . har tyvärr inte hittat några möjligheter att få den till dörren . så därför tänkte jag,, jag får väl fråga här om här finns någon som vill hjälpa mig ! och jag betalar för det , den ska alltså fraktas från skene till kinna .

växten väger ca 40kg och är ca 250cm hög . bredd vet jag inte .

snälla finns där någon !!! kontakta mig via Pm .
blomkronan
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, hade gjort det om jag inte hade varit 50 mil imellan.
Hoppas det löser sig för dig.

Nu blir man ju nyfiken... vad är det för växt du har skaffat??
Alexander-VG-zon3
hoppas hoppas verkligen jag får hjälp av någon !!! tack för tanken kompiskram.gif

får jag hem den så visar jag en bild tummenupp.gif kan ge någon ledtråd den är taggig och grön .
Monica M zon 4
Vilken tid? Jag jobbar dagtid och kan inte göra nåt förrän på kvällen.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Monica M zon 4 @ 19-10-2008, 16:15) *
Vilken tid? Jag jobbar dagtid och kan inte göra nåt förrän på kvällen.

gärna på kvällen eller eftermiddag . den skickas onsdag och kommer ev på fredag eller torsdag . annars låter jag den stå till måndag ,, tror du att du kan ? skulle bli överlycklig då !!

den är en rätt så rejäl växt . väger ca 40kg och är ca 250cm i höjd . bred vet jag inte men inte över 1m .

den skickas ju till Skene station (tror jag ) , vet du när man kan hämta ut den där ?
CillaM
Kan det vara en taggaralia flaxss?

får jag hem den så visar jag en bild tummenupp.gif kan ge någon ledtråd den är taggig och grön .
[/quote]
Alexander-VG-zon3
CITAT (CillaM @ 19-10-2008, 16:27) *
Kan det vara en taggaralia flaxss?

nepp mer robust och så har den fjäderblad naughty.gif ska bli så spännande när jag väl har den hemma ! .
CillaM
Attans, nu blev jag vansinnigt nyfiken!
MariaS
Vad är detta för skojsig palm du flyttar?

Ska kolla med gubben om han är där nere på onsdag. Han kör en del styckegods där nere. (Schenker)
Alexander-VG-zon3
CITAT (MariaS @ 19-10-2008, 16:39) *
Vad är detta för skojsig palm du flyttar?

Ska kolla med gubben om han är där nere på onsdag. Han kör en del styckegods där nere. (Schenker)

den åker från Åmål med bussgods på onsdag , sedan vidare och stannar i Skene . ser det ut i nuläget .
MariaS
CITAT (flaxss @ 19-10-2008, 17:42) *
den åker från Åmål med bussgods på onsdag , sedan vidare och stannar i Skene . ser det ut i nuläget .

Turen han kör går i så fall från Färjelanda till borås med omnejd...

Men du svarade inte på frågan vad det är för palm angry.gif
Monica M zon 4
Jag kan absolut inte hjälpa dig på måndag eller tisdagar. Jobbar sent då. Fredag slutar jag kl 15 och kan vara i Skene vid 15.40.

Var någonstans din lilla blomma ska hämtas har jag ingen aning om. Vet inte var paketutlämningen är i Skene. Förmodar att dom vill bli av med din växt så fort som möjligt för de har väl inte obegränsat med plats. biggrin.gif

Jag har bara en vanlig kombi-bil. Tror du den får plats i den? Å tror du orkar lyfta själv? Jag har inte världens starkaste rygg. Och vart ska du baxa den sedan? Uppför massa trappor?
Alexander-VG-zon3
CITAT (MariaS @ 19-10-2008, 16:46) *
Turen han kör går i så fall från Färjelanda till borås med omnejd...

Men du svarade inte på frågan vad det är för palm angry.gif

datan hängde sig ranting.gif och så middan serverad ,, det är en vanlig palm , det var storleken jag föll för . men det är en kanariedadel .

Maria menar du att han såfall tar med den från färjelanda ( om den kan lämnas där av säljaren) och sedan igenom kinna och släpper av den här ?

CITAT (Monica M zon 4 @ 19-10-2008, 16:52) *
Jag kan absolut inte hjälpa dig på måndag eller tisdagar. Jobbar sent då. Fredag slutar jag kl 15 och kan vara i Skene vid 15.40.

Var någonstans din lilla blomma ska hämtas har jag ingen aning om. Vet inte var paketutlämningen är i Skene. Förmodar att dom vill bli av med din växt så fort som möjligt för de har väl inte obegränsat med plats. biggrin.gif

Jag har bara en vanlig kombi-bil. Tror du den får plats i den? Å tror du orkar lyfta själv? Jag har inte världens starkaste rygg. Och vart ska du baxa den sedan? Uppför massa trappor?

jag åker iväg till skåne nu på torsdagen och hemma på lördag , för min del så gör det inget att vänta till nästa vecka igen . den borde klara sig .

jag själv + markus kan ta hand om all lyftning . det orkar vi . hur den får plats vet jag inte , om man låter en del hänga ute ? eller om man kan ta den på taket ?

vi vet vart dom lämnar den i skene , dock inte vilken tid man kan komma .

det är första våning och den ska vara ute så det är från pakering till gräsmattan . så inga trappor .
Monica M zon 4
Jag kan fälla massa alla säten i bilen så det bör gå att få in den på längden. Den kan ju knappast vara så bred, dom har väl fällt ihop den och packat den väl. Jag var mest orolig för lyftandet. Men har du bärhjälp så är det ju inga problem.

Kanske att det löser sig med frakten av MariaS man? Du får höra av dig om du behöver min hjälp. Skicka ett PM så diskuterar vi tid och plats!
Alexander-VG-zon3
CITAT (Monica M zon 4 @ 19-10-2008, 17:06) *
Jag kan fälla massa alla säten i bilen så det bör gå att få in den på längden. Den kan ju knappast vara så bred, dom har väl fällt ihop den och packat den väl. Jag var mest orolig för lyftandet. Men har du bärhjälp så är det ju inga problem.

Kanske att det löser sig med frakten av MariaS man? Du får höra av dig om du behöver min hjälp. Skicka ett PM så diskuterar vi tid och plats!

tusen tack !!!! jag skickar ett Pm om det inte löser sig . så kan vi bestämma vidarre ..
MariaS
Tyvärr kör gubben på Eskilstuna nästa vecka blush.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (MariaS @ 19-10-2008, 17:23) *
Tyvärr kör gubben på Eskilstuna nästa vecka blush.gif

jag vet inte om säljare kan lämna den nästa vecka !! eller i samband med att han kör till borås och kan hämta upp den . confused.gif

men tusen tack för hjälpen ändå wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon