Nu står en ny maskin på plats, en Whirlpool blev det denna gången. Jag har inte varit överdrivet förtjust i det märket men priset var bra och säljaren var duktig och pekade på för- och nackdelar med de olika märkena vi tittade på.
Det har uppenbarligen hänt något på tvättmaskinsmarknaden på de 9 år som gått sen sist. Tex kan de flesta maskinerna ta upp till 7 kg tvätt. Med samma yttermått som de alltid haft. Jag frågade säljaren hur det går till och hon sa något om ny teknik.
Jag körde tre maskiner igår kväll och nu vet jag vad som fått ge vika till förmån för mer tvättgods. Isoleringen! Milde vad högljudd maskinen är! Motorn har ett vinande ljud men det tror jag är Whirlpools signum. Men centrifugen! Huu vad den låter! Jag har aldrig känt behov av att stänga dörren till grovköket av ljudskäl men nu gjorde jag det.
Och den här maskinen skall vi leva med i många år. Hoppas jag trots allt, för det är ett himla bök att trixa in den i vårt lilla grovkök där det är millimeterpassning för få plats med allt.
Är det någon mer här som har Whirlpool? Vad säger ni om ljudnivån? Är ni nöjda för övrigt, tvättresultat osv (så dags att fråga nu