|
Full version: Hösten är här
Pote2illa
21-10-2008, 15:00
Sommarens sista ros blommar utanför köksfönstret. I går kom en flock sidensvansar som slog sig ner och kalasade på rönnbären. Det är en härlig tid!
Myosotis
21-10-2008, 18:10
Jag håller med, den här tiden är underbar! Några sidensvansar har jag inte sett än här nere i Skåne. Var bor du någonstans?
Men så härligt,åå jag hopps att de kommer hit snart.
Jag och frugan väntar otåligt på sidensvansar till rönnen tio meter fån köksfönstret, vi bor i Skaraborg
Idag såg vi de första flockarna med Sidensvansar, men nu är nästan rönnbären slut de åt i vårat Paradisäpple i stället som syns i min profil
OJdå, trode det var trattkantareller Inga sidensvansar här, inga rönnbär heller. Men, andra spännande fåglar jag inte lärt mig, måste ta fram fågelboken! Och, kanske kameran.
zaaritha
24-10-2008, 21:38
Här fylls gärdena av trastfåglar i stora flockar som är på gång att flytta:Rödvingetrastar, taltrastar, m.fl.
CITAT (Uggi @ 23-10-2008, 18:31)  Idag såg vi de första flockarna med Sidensvansar, men nu är nästan rönnbären slut de åt i vårat Paradisäpple i stället som syns i min profil Till skillnad från Wilmer så ser jag ditt paradisäpple i din profil.  Vet inte om jag sett sidensvansar, beror kanske på att vi inte har nån rönn här utanför?
Myosotis
25-10-2008, 19:43
I torsdags hörde jag sidensvans i Klippan!
Pote2illa
26-10-2008, 12:07
Mina gamla hörapparater har lagt av, fick nya i onsdags men då var sidensvansarna borta. Det kommer väl fler höstar.  Må så gott!
CITAT (Berith @ 25-10-2008, 06:55)  Till skillnad från Wilmer så ser jag ditt paradisäpple i din profil.  Vet inte om jag sett sidensvansar, beror kanske på att vi inte har nån rönn här utanför?  Wilmer menade nog Uggis avatar och det är väl trattkantareller,i profilen är det ett träd,ser inte om det är paradisäpple,snyggt är det i alla fall.
Ok, jag kollar genast profilbilden, då var det inte något fel på synen, det ÄR trattisar
CITAT (Wilmer @ 26-10-2008, 15:20)  Ok, jag kollar genast profilbilden, då var det inte något fel på synen, det ÄR trattisar  Och med risk för att gå ännu mer OT - neeej det är inte trattisar i profilen.  Och bara för det så kollade jag vad du har i din profil - en hög potäter! Ska dom upp eller ner?
Monarda
26-10-2008, 18:38
Här har vi stora flockar med sidensvansar som drar omkring mellan frukträden. Som tur är sitter det ett och annat äpple kvar. PA260537a.jpg
Monarda det var en skarp bild på sidensvansar. Min profil är mitt fina paradisäpple och signaturbilden är vanliga kantareller. Borde kanske få bilderna något skarpare. Ha en fortsatt bra kväll.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|