Thé
I går satte jag ut pinnar där jag ska plantera buskar ut mot allmänningen, men ritningen jag hade var lite mindre än verkligheten (inte bara i skalan, alltså). Jag har 2-3 meter över, där jag skulle kunna sätta fler högvuxna rosor.

Irma och Hyde Hall är redan klara, men nu försöker jag välja mellan följande:

White Grootendorst
Alba Maxima
Wasagaming
Therese Bugnet

Jag får nog nöja mig med en eller två. Wasagaming vet jag inte var jag ska köpa, så den kanske man kan stryka av den anledningen. Någon som har koll på för- och nackdelar? Har även haft Nevada i tankarna, men läste att den fick svartfläcksjuka.
Kajsa
Ring och fråga Flora Linnea om Wasagaming, dom har möjlighet att få fram Kanadarosor, deras hemsida är inte uppdaterad så den kan finnas. Hittade min i Sthlm på Trädgårdsmässan, den där lilarosa färgen är underbar och som den doftar.
Therése Bugnet är jättefin med sina röda grenar och doftar kryddigt. Grootendorst rosorna är jag också glad i men saknar doft men är helt friska.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon