lissa
Jag undrar om det kan vara farligt att ha en Passiflora Caerula och en Klematis bredvid varandra. Båda tar sig ju upp med starka tentakler eller snor sig runt vad som helst, så det jag egentligen undrar mest över är om dom kan strypa varandra så mycket att någon av dom kan dö ?? Klematisen klängde sig förr upp i mitt F. Benjamina träd och blommade uppe i kronan och lite över allt, vilket var vackert iof , men den har ju så pass starka grenar att jag inte var rädd för strypning, men det är ju stor skillnad på ett träd och en planta confused.gif
Bassam
De kan klara sig med somliga.
H:BASSAM

CillaM
Jag skulle inte sätta dom precis bredvid varandra utan med ett bra mellanrum, det kan nog bli väldigt snyggt med kombinationen.
lissa
Tack för era svar...och av dom tyder jag det som om det alltså inte riktigt är farligt för dom, men det är bättre om dom får bra med mellanrum...Jag skulle naturligtvis ha frågat innan jag började möblera om där ute.Jag får nog försöka leda dom åt varsitt håll..för jag hade tänkt mig att dom kunde klättra in i varandra, men det går alltså inte... thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon