Sonja.S
Hann inte med trädgården alls i augusti september skulle ha beskurit äppelträdet. Eftersom det inte blir lika mycket vattenskott som om man tar allt till våren så skulle jag behöva ta lite nu, är det försent? Någon som vet eller själv provat och vet att fungerar.
HelenJ
Beror lite på var du bor.
I Skåne är det snarare JASO än JAS, så här funkar det även i oktober.
Sonja.S
Jag bor i stockholm, zon 3
HelenJ
Om du inte behöver ta alltför mycket så hade jag nog chansat om jag hade varit som du. Trädet är väl inte helt invintrat än?
Sonja.S
Provar kanske med några grenar, nästan alla löv har fällts. Vad skulle kunna hända?
HelenJ
Det kommer inte att dö. wink.gif Däremot kanske det reagerar med vattenskott. Värt att prova tror jag (men är inte expert - än smile.gif )
Sommartorparn
Vattenskott skjuter trädet om man beskär på våren.
Risken med att beskära nu är att det är fuktigt och därmed mycket mögel och svampsporer ute och flyger. Är det vackert väder och torr luft och du inte klipper stora snittytor, så skulle jag tro att det är OK, men säkert vet jag inte.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon