Full version: Ickeblommande Hoya
Sonja.S
Jag köpte för ett par år sedan en sorts Hoya som så lite kul ut. Den grenar sig inte och jag har inte klippt i den för att tvinga den till det heller. Den har små krusiga blad. Jag undrar om någon som är lite hemma på detta med Hoyor vet vad jag menar för sort och om den går att få i blom?
idipidi
CITAT (Sonja.S @ 23-10-2008, 21:15) *
Jag köpte för ett par år sedan en sorts Hoya som så lite kul ut. Den grenar sig inte och jag har inte klippt i den för att tvinga den till det heller. Den har små krusiga blad. Jag undrar om någon som är lite hemma på detta med Hoyor vet vad jag menar för sort och om den går att få i blom?

Jag gissar på Hoya compacta, testa att googla det och se om det är samma. Den går absolut att få i blom.
Biggan_
HÄR Hoya compacta.
Sonja.S
Javisst är det en sådan, vad kul. Nu måste den bara få den skötsel den behöver så jag får se den blomma. Har nog fått för mycket vatten för det tidigare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon