Full version: gardenia
golo
hej!

eftersom gardenian gillar svalare temperaturer och särskillt över vintern har jag den i ett rum där jag alltid har fönstret lite öppet, så att det blir svalare i rummet. men jag har också läst att dom flesta växter inte tål "drag", så är det någon som tror att det kan sluta illa för den eller går det kanske bra ändå?
tacksam för svar =)
jahi
Får den frostvindar på sej är det nog kört annars vet ej faktiskt.
Min gardenia står inte svalt och den mår väldigt bra o har blommat mer eller mindre ett år så jag tror inte de t är nått krav med svalt.
Christer i Falköping
Drag är inte bra för den. Ha den hellre lite varmare då. Duscha den gärna då och då dessutom.
Christer.
jahi
CITAT (Christer i Falköping @ 25-10-2008, 17:31) *
Drag är inte bra för den. Ha den hellre lite varmare då. Duscha den gärna då och då dessutom.
Christer.

Eller ställ ut den i rengnet o ha en skål med vatten bredvid, för luftfuktigheten.
Den skyr kalk och tempratur skillnader så låt vattnet i blomduschen stå o få samma temp som rummet.
Tack Christer för bekräftelsen med drag, jag var osäker på det.
golo
CITAT (Christer i Falköping @ 25-10-2008, 17:31) *
Christer.

oj då..hmm men den står inte drekt vid fönstret iaf och temperaturen invid håller sig vid ca 18-19 grader så jag är inte säker på om drag kanske utgör något hot? knepigt detdär
tack för hjälpen iaf smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon