Netha
Undrar ... hur många av aktiva i detta forum, är med i Postkodlotteriet?

Jag är med från första början.
Snöflinga
Har du vunnit något ? Jag var med ett tag men slutade, vinner aldrig no.gif
Netha
CITAT (Snöflinga @ 25-10-2008, 22:25) *
Har du vunnit något ? Jag var med ett tag men slutade, vinner aldrig no.gif

2 x 150 kr har jag vunnit ... men eg så bryr jag mig inte om ev vinster eftersom jag varit månatlig givare till
olika i en massa år.
Platinum
Jag är inte med.
Lilla Birka
Jag är med sedan länge, tycker det är ett bra sätt att bidra till seriösa organisationer och samtidigt ha chans att vinna något. Tidigare var jag med i WWF men de får ju pengar från postkodlotteriet liksom flera andra behjärtansvärda områden. Jag tittar aldrig på programmet, glömmer bort att jag har lotterna. Vi har två lotter och betalar tre månader i taget och det är bara då jag kommer ihåg dem + när jag får den fåniga tidningen där man kan se vilka postnummer som varit dragna.
HelenN
jag är inte med!
Monaxe
Jag är inte med och skulle aldrig i livet vilja vara det heller. Är det något speciellt att ha varit med från början?
Red Top
Jag var med i tre månader för några år sen, men insåg att det är bättre att skänka pengarna oavkortat till organisationerna.
Men det är inte lätt att bli av med dem. Titt som oftast dimper det ner direktreklam i brevlådan. Sådan kan man ju inte skydda sig mot.
Jag tycker de kunde ge de pengar, som går till reklam, direkt till organisationerna istället.
Grå
Jag var nästan på väg att gå med en gång. Jag satt med pennan i högsta hugg och skulle göra det lilla krysset när jag ångrade mig i sista minuten och rev sönder formuläret och eldade upp det. Jag skänker lite pengar direkt till WWF istället. Om jag tycker att det var ett bra eller dåligt beslut har jag inte bestämt mig för ännu.
Krolliljan
Jag är med . smile.gif
Berith
Jag är inte med, och ingen annan i familjen heller. Däremot får dom direktreklamen, men det får inte jag. Dom får inte lika många direktreklam allihop, några får flera gånger om året, andra bara nån. Och som sagt, jag får ingen alls. tummenupp.gif
MariaS
Jag är INTE med. Det bidraget lägger jag till trädgårdsfonden giggle.gif istället. Ger högre vinst biggrin.gif
renate
ALDRIG I LIVET,jag har tackat nej till all reklam men tyvärr är detta direktreklam som slängs i återvinnings kassen bums.
Aqvakul
NEJ - har bara tur i kärlek..... giggle.gif
renate
CITAT (Aqvakul @ 26-10-2008, 11:40) *
NEJ - har bara tur i kärlek..... giggle.gif

Det är väl inte så BARA
Aqvakul
CITAT (renate @ 26-10-2008, 13:34) *
Det är väl inte så BARA

Nej, jag skulle inte vilja att det var tvärtom.....
Netha
CITAT (Lilla Birka @ 25-10-2008, 22:57) *
Jag är med sedan länge, tycker det är ett bra sätt att bidra till seriösa organisationer och samtidigt ha chans att vinna något. Tidigare var jag med i WWF men de får ju pengar från postkodlotteriet liksom flera andra behjärtansvärda områden. Jag tittar aldrig på programmet, glömmer bort att jag har lotterna. Vi har två lotter och betalar tre månader i taget och det är bara då jag kommer ihåg dem + när jag får den fåniga tidningen där man kan se vilka postnummer som varit dragna.

Tycker också att det är ett bra sätt att bidra till seriösa organisationer.
Tror faktiskt att en stor del av lottköparna inte annars skulle skänkt något till välgörenhet.

Saxat från postkodsidan ...
[attachment=26465:kod1.jpg]

[attachment=26464:kod2.jpg]

Gossen Ruda
Njet. Förutom stående rader på Lotto sen flera år deltar jag inte i några lotterier.
Gunilla T
Ja, jag är med sedan något år tillbaka..och anledningen är WWF. Jag är sannerligen ingen spelare i vanliga fall..köper aldrig lotter eller något annat av den enkla anledningen att jag inte tror på vinst!!

Men jag gillar programmet med frågesport och när jag såg att WWF skulle vara bidragsmottagare gick jag med. Inte för att jag tror på vinst nu heller men du har så rätt Netha, jag skulle inte bidra på samma sätt annars!
aanderss
Whiskuchi
Nej, jag är inte med, har inga planer på att gå med och är HJÄRTLIGT trött på all skit de skickar ut.
Solstorm
Jag har aldrig varit men med är våldsamt trött på de mängder med reklam som de skickar hit. Hur stora belopp lägger de på reklam egentligen? Vinnare i postkodlotteriet är ju de som trycker och distribuerar reklamen i alla fall.
Netha
CITAT (Gunilla T @ 27-10-2008, 16:59) *
Ja, jag är med sedan något år tillbaka..och anledningen är WWF. Jag är sannerligen ingen spelare i vanliga fall..köper aldrig lotter eller något annat av den enkla anledningen att jag inte tror på vinst!!

Men jag gillar programmet med frågesport och när jag såg att WWF skulle vara bidragsmottagare gick jag med. Inte för att jag tror på vinst nu heller men du har så rätt Netha, jag skulle inte bidra på samma sätt annars!

Gillar också frågesportprogrammet smile.gif och när man ser vart och hur mycket pengar från lotteriet går ... då blir åtminstone jag glad. tummenupp.gif

Årets utdelning till Svenska PostkodsLotteriets välgörenhetsorganisationer - 345 miljoner kronor.

Förmånstagare är ... Alzheimerfonden, Barncancerfonden, BRIS, Cancerfonden, Hjärt- och Lungfonden, Läkare utan gränser, Rädda Barnen, Sjöräddningssällskapet, SOS Barnbyar, Svenska Postkodstiftelsen, Svenska Röda Korset, Sveriges Stadsmissioner, UNICEF Sverige samt Världsnaturfonden WWF.
Anma
Är med sedan ett år. Har funderat på att avsluta, men i dag råkade jag ha på postkodmiljonären och såg att stadsmissionen fick 10 miljoner. Och läkare utan gränser lika så. Så nu har jag bestämt mig för att fortsätta vara med. 10 miljoner räcker till många månaders medverkan, har nämligen bestämt att mina pengar går till stadsmissionen varje månad... smile.gif
*Stintan*
Börjar inte detta likna väldigt mycket reklam? Reklam som många vill slippa. Varför är det viktigt att tala om för alla hur bra och godhjärtad man är som bidrar till att en massa organisationer får tillskott i kassan så att dom kan fortsätta med sina behjärtansvärda insatser?

Och nej jag är inte med och kommer aldrig att vara, det överlåter jag med varm hand till dem som har ett överflöd.
Berith
CITAT (Anma @ 28-10-2008, 22:36) *
---såg att stadsmissionen fick 10 miljoner. --- 10 miljoner räcker till många månaders medverkan, har nämligen bestämt att mina pengar går till stadsmissionen varje månad... smile.gif

Okunnigheten lyser... sleep.gif Vad är stadsmissionen?
Berith
CITAT (Berith @ 29-10-2008, 06:21) *
Okunnigheten lyser... sleep.gif Vad är stadsmissionen?

Stadsmissionens sida - Förekommer tydligen som nånting andligt i dom största städerna.

Som nånting andligt stöd skulle jag skrivit!
herkules
CITAT (Berith @ 29-10-2008, 06:56) *
Stadsmissionens sida - Förekommer tydligen som nånting andligt i dom största städerna.
Som nånting andligt stöd skulle jag skrivit!

så mycket mer handfast hjälp än den stadsmissionen ger är svår att finna, de hjälper hemlösa och fattiga med mat, kläder, pengar och sovplats.
alltså det de sociala myndigheterna egentligen ska stå för.
de prackar inte på folk någon andligt, de pratar öht inte om sin tro om man inte själv ber om det, de bara hjälper folk.
Gunilla T
CITAT (*Stintan* @ 28-10-2008, 22:49) *
Varför är det viktigt att tala om för alla hur bra och godhjärtad man är som bidrar till att en massa organisationer får tillskott i kassan så att dom kan fortsätta med sina behjärtansvärda insatser?

Men Stintan då....visst är det kul att få vara lite godhjärtad ibland och även få visa det flirting.gif

Vi traskar ju omkring i livet med tyngden av Luther på ena axeln och Jante på den andra...och det ger oss bara ont i axlar och nacke!
Netha
CITAT (*Stintan* @ 28-10-2008, 22:49) *
Börjar inte detta likna väldigt mycket reklam? Reklam som många vill slippa. Varför är det viktigt att tala om för alla hur bra och godhjärtad man är som bidrar till att en massa organisationer får tillskott i kassan så att dom kan fortsätta med sina behjärtansvärda insatser?

Och nej jag är inte med och kommer aldrig att vara, det överlåter jag med varm hand till dem som har ett överflöd.

Men jag har väl inte sagt något om "bra ocfh godhjärtad" och inte har jag något överflöd.

Förstår inte varför du reagerar som du gör.
Här har tidigare skrivits om t.ex fadderbarn, hur många som har det osv.
Därför tyckt e jag det var intressant
att se om/hur många som var med i postkoden eftersom ju det i bägge fallen handlar om välgörenhet.
herkules
egentligen tycker jag inte om välgörenhet, tycker inte att den ska behövas.
men eftersom det ser ut som det gör i sverige och världen så tycker jag att postkodlotteriet är ett utmärkt sätt att skänka pengar på.
Netha
CITAT (herkules @ 29-10-2008, 11:34) *
egentligen tycker jag inte om välgörenhet, tycker inte att den ska behövas.
men eftersom det ser ut som det gör i sverige och världen så tycker jag att postkodlotteriet är ett utmärkt sätt att skänka pengar på.

Precis ... och Rosa bandet, BRIS m.fl är ju också välgörenhet.
Tror tyvärr inte att något land klarar allt med skattemedel.
*Stintan*
CITAT (Netha @ 29-10-2008, 11:29) *
Men jag har väl inte sagt något om "bra ocfh godhjärtad" och inte har jag något överflöd.

Förstår inte varför du reagerar som du gör.
Här har tidigare skrivits om t.ex fadderbarn, hur många som har det osv.
Därför tyckt e jag det var intressant
att se om/hur många som var med i postkoden eftersom ju det i bägge fallen handlar om välgörenhet.

Äsch ber om ursäkt men jag läste nog tråden vid fel tidpunkt blush.gif (hade just kollat saldot på kontot efter att ha betalat hyra och el).
Självklart har jag ingenting emot välgörenhet, synd bara att det ska behövas.
herkules
CITAT (*Stintan* @ 29-10-2008, 12:29) *
Äsch ber om ursäkt men jag läste nog tråden vid fel tidpunkt blush.gif (hade just kollat saldot på kontot efter att ha betalat hyra och el).

fast lite rätt har du i det du skrev - det finns faktiskt folk som mår så himla bra iom att de skänker pengar, de måste verkligen tala om hur duktiga och medmänskliga de är, FAST INTE I DEN HÄR TRÅDEN ELLER PÅ ODLA ÖHT, jag mår illa av såna människor.. förtydligar mig igen, detta är inget jag läst eller tyckt på odla utan IRL.
Netha
CITAT (*Stintan* @ 29-10-2008, 12:29) *

OK, du är ursäktad.
Alla kan vi ha dålig dag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon