Såg ni den tyska TV-serien Inga Lindström igår?
7 miljoner tyska tittare kan ju inte fel, visst var den bra??
Det har gjorts ca 30 avsnitt i denna serie, SVT visade 2 st igår. Jag väntar med spänning på att dom ska visa dom andra oxå!
Bullerbyn för vuxna? Nej tack
Nej jag tittade inte,och om så för spåkets skull.Bytte till en annan kanal.
Aqvakul
26-10-2008, 12:09
Jag tittade på den första filmen. Har bara standardkanalerna på landet och alternativen var ännu mindre lockande.
Omdöme: Sirapssliskig 60-tals TV....
Dito Verde
26-10-2008, 12:49
Fascinerande tycker jag. För mig var det en upplevelseblandning. Handlingen var som ur en Starlet-serie (som jag läste när jag var mycket ung). Filmiskt var det både Saltkråkan och lite Pippi Långstrump (interiört och exteriört).
Hur kan man idag skapa någor sådant??? Den dialogen och händelseförloppen? Många skratt blev det...ch jag satt kvar till det var slut. Konstigt.
Elisabeth-Västkustkolonisten
26-10-2008, 13:07
Och ja missade det, hade velat titta eftersom jag har hört och läst om den.
Elisabeth
Men jag tycker att det är så bra att det finns en sensmoral i serien. I första avsnittet tex så hade mannen gjort ett snedsprång som resulterade en dotter. Hans hustru fick reda på detta efter 39 år och var ledsen.
-Varför är du ledsen frågade hennes make, för att jag vänstreprasslade?
-nej, jag är ledsen för att du ljög för mig, svarade hustrun.
Sensmoral: vänsterprassla är ok, men ljug ej om resultatet för din hustru!
Dito Verde
27-10-2008, 21:24
Ja visst blir man förundrad.
Jag tyckte det var ljuvligt med flickan som växt upp med sin far (eftersom modern dött tidigt) och som fick minnesförlust och blev kallad Lucia under tiden hon inte visste vem hon var. När hon sedan fick minnet tillbaka och träffade pappan sa han; Det var konstigt att de kallade dig Lucia.
Varför då, undrade Selma (som hon hette på riktigt)
Jo, din mor hette Lucia, och du heter det i andra namn.
Selma drar in ett djupt andetag då denna informationen är helt okänd för henne.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.