MariaS
i alla fall om man får tro SMHI.
Så här skriver de...
I morgon drar ett mindre område med regn eller snö in över nordvästra Götaland och västra Svealand och fortsätter sen åt nordost.
På torsdag kommer ett nederbördsområde in söderifrån och rör sig upp över de östra delarna av Götaland och Svealand, i inlandet blir det delvis snö, på en del håll i Götaland kan det under natten till fredag komma upp till 1 dm nysnö.
Aqvakul
Det kan inte vara möjligt, sommaren är ju knappt slut...... crazy.gif
Myosotis
yahoo.gif
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 28-10-2008, 16:27) *
yahoo.gif

Galning, hur kan du välkomna skånsk skitvinter?

Föresten så badade jag i havet i lördags och går fortfarande med sandaler utan strumpor. Det kan bara inte komma snö REDAN...... rtfm.gif
Pia L
I morse så snöade det lite lätt här, men som tur var så började det senare att övergå i duggregn.......Hmm....tur och tur??
Inte så roligt när det senare blev minusgrader och vägbaorna är som såpa crying.gif
Alexander-VG-zon3
äsch här i Mark kommer det bli regn . värre är det med dom kylan på fredag och lördag .
renate
Jag hörde det på tv,ev snö på smålänska höglandet,en bit härifrån men man vet aldrig.Men det blir ja inte liggande så här tidigt.Inatt åskade det här.
pejori
CITAT (flaxss @ 28-10-2008, 17:47) *
äsch här i Mark kommer det bli regn . värre är det med dom kylan på fredag och lördag .

HA!!!! nog är vintern på väg alltid!!! ranting.gif
"Glömde" stänga mitt köksfönster natten till igår och mina orkideer på den sidan slokar betänkligt idag (pahleonopsisar) -cry-.gif -cry-.gif
Bladen är slappare än..... och....jaja...vintern slår hårt på allt.... whist.gif whist.gif
(skulle sagt något snuskigt, men det är en seriös tråd) giggle.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (pejori @ 28-10-2008, 23:41) *
HA!!!! nog är vintern på väg alltid!!! ranting.gif
"Glömde" stänga mitt köksfönster natten till igår och mina orkideer på den sidan slokar betänkligt idag (pahleonopsisar) -cry-.gif -cry-.gif
Bladen är slappare än..... och....jaja...vintern slår hårt på allt.... whist.gif whist.gif
(skulle sagt något snuskigt, men det är en seriös tråd) giggle.gif

visst är vintern påväg sakta men säkert smyger den på , nu är det bara +1c ute känns som frosten kanske gör sig påmind i natt .

ajaj ,, får inte ha fönstret öppet !! , alla mina har jag i ett eget akvarium så dom har det varmt och gått där .

joo jag vill gärna höra nåt snuskigt !! ( du kan ju skriva i vit text naughty.gif )
pejori
CITAT (flaxss @ 29-10-2008, 00:04) *
visst är vintern påväg sakta men säkert smyger den på , nu är det bara +1c ute känns som frosten kanske gör sig påmind i natt .

ajaj ,, får inte ha fönstret öppet !! , alla mina har jag i ett eget akvarium så dom har det varmt och gått där .

joo jag vill gärna höra nåt snuskigt !! ( du kan ju skriva i vit text naughty.gif )

Tror inte så... rotfl.gif rotfl.gif Mitt rykte är redan kört i botten så varför spä på det??? dunno.gif
Men jag hoppas mina blommor repar sig... tummenupp.gif
men bara för dej flaxss... mina blad är slakare än en snopp, efter en bordellrunda slap.gif
Gossen Ruda
Snusk, bara snusk. tongue.gif

Jag är nog LITE orolig, skall göra en tur Gbg - Ödeshög och åter på fredag för att hämta ett insektsskåp. Hoppas det inte blir halkproblem på vägen.
Nostalgia
VÄRMLANDSSKOGEN
Det är just nu -1 grader och SNÖN vräker ner yahoo.gif stora vita flingor yahoo.gif försöker titta ner mot tjärnen men den syns knappt för alla stora flingor smile.gif

Ja, ja lyckan är kanske över på ett par timmar men det är ändå något speciellt med första snön wub.gif
Med kylan kommer hoppet om att tjärnen ska frysa till och då kan jag pimpelfiska yahoo.gif

Red Top
Här har det varit rejäl nattfrost, men nu skiner solen och rimfrosten håller på att försvinna från bilar och hustak.

Alla pellisar jag har kvar på balkongen sträckte morgontrött på sig och tackade för omtanken, när jag tog av dem täckena i morse.

Kan inte låta bli att gilla frost och snö. allt blir så mycket ljusare och gladare då, när man som jag, övervintrar i en stad.
yes.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (pejori @ 29-10-2008, 00:07) *
Tror inte så... rotfl.gif rotfl.gif Mitt rykte är redan kört i botten så varför spä på det??? dunno.gif
Men jag hoppas mina blommor repar sig... tummenupp.gif
men bara för dej flaxss... mina blad är slakare än en snopp, efter en bordellrunda slap.gif

haha fear.gif ,, vi får hålla tummarna att dom klara sig .

här hos mig var det i natt som lägst ca +1c 0c . ingen snö än dock regnat . nu skiner solen
Lilla Birka
På däckverksta´n här var det nästan två timmars kötid att få hjulen skiftade. De har drop-in-service, mycket bra!Det står också på kölappen hur lång väntetiden beräknas bli (c:a) så man kan göra nå´t annat under tiden. Skönt att ha vinterhjul ifall väderrapporten stämmer med snökaos på fredag.
skogstroll
tillåmed jag kan byta däck själv och då är jag ganska bortkommen. har lite svårt att förstå att så många behöver hjälp... är de bara fina i kanten eller?
Aqvakul
Som guldkund på Toyota så byter de numera åt mig utan kostnad.
Faktum är att jag stått ett antal gånger ute i snöoväder och bytt hjul på två bilar. En gång satt bultarna så hårt att jag drog loss något i axeln istället......
pejori
CITAT (flaxss @ 29-10-2008, 13:59) *
haha fear.gif ,, vi får hålla tummarna att dom klara sig .

här hos mig var det i natt som lägst ca +1c 0c . ingen snö än dock regnat . nu skiner solen

Jodå...dom börjar styvna till sig igen.... sweatingbullets.gif sweatingbullets.gif
Blev lite nervös ett tag, när även färgen gav sig på bladen.
Något blad ryker, men resten och framför allt blomstänglarna klarade sig tummenupp.gif
Myosotis
Nu har jag bytt till vinterdäck, blev lite nervös av väderleksrapporten. Blir det tung blötsnö kommer strömmen att gå också, lika bra att tappa upp lite vatten och så. Men antagligen blir det bara regn istället. Varför kan vi inte få riktig snö i Skåne någon gång?
Grå
Nu är det vitt på backen i småland smile.gif
Pirum
CITAT (skogstroll @ 29-10-2008, 16:45) *
tillåmed jag kan byta däck själv och då är jag ganska bortkommen. har lite svårt att förstå att så många behöver hjälp... är de bara fina i kanten eller?

Det är ju inte svårt att byta hjul, men en del kanske tycker det är krångligt att stå mitt i gatan och böka (om de inte har egen uppfart/gårdsplan), en del kanske vill ha nya däck, alternativt se om de gamla vinterdäcken (som kanske är slitna och har tappat dubb) behöver balanseras. Sedan KAN det ju visserligen vara så att kanske speciellt aluminiumfälgar kan sitta något rent bedrövligt, så då klarar man sig sällan med leksakerna som skickas med bilarna, allra minst behöver man ett fälgkors, kanske ett med förlängningsrör och småslägga. Pinsamt att stå där inför grannarna med tre hjul av och så slita med det fjärde. Jag vet inte smile.gif
henriks
CITAT (skogstroll @ 29-10-2008, 16:45) *

För en gångs skull var jag ute i tid - och satte på vinterdäcken igår (själv). Förra året kom de på akut en fredagskväll i mörker och snöglopp. Jag har full förståelse för att man låter verkstaden göra det - snabbt, enkelt och så slipper man smutsa ner sig! ;-)
Sussie F-Flower
CITAT (Aqvakul @ 28-10-2008, 16:37) *
Galning, hur kan du välkomna skånsk skitvinter?

Föresten så badade jag i havet i lördags och går fortfarande med sandaler utan strumpor. Det kan bara inte komma snö REDAN...... rtfm.gif

Va? Badade du verkligen i lördags....? Hujedamig!!!! Vilken Friskus du måste vara!!!!

Här kom 1-2 cm snö igårkväll och det har legat kvar hela dagen. -7 i morse, så idag har mina änglatrumpeter samt övriga fått komma in i värmen... (frostnypna men vid liv...)
Zidane
CITAT (Grå @ 30-10-2008, 18:43) *
Nu är det vitt på backen i småland smile.gif

Vad trevligt det låter.
MariaS
Dom bara lovar och lovar. Inte en snöflinga i sikte! Bara regn!
Uggi
CITAT (MariaS @ 30-10-2008, 22:24) *
Dom bara lovar och lovar. Inte en snöflinga i sikte! Bara regn!

Jag håller med dig MariaS, jag går och lägger mig nu så får vi se i morgon om det är vitt på marken.
biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
regnar här och +3c .
Platinum
Eeeh, snö och plusgrader. Kommer att ha smält bort till imorgon men för tidigt, förra året ingen snö då jag fyllde år ens.
MariaS
Nope! Inte en antydan till snö här inte! +2,0 som kallast inatt, men däremot 9mm regn i regnmätaren!
Nu varnar de istället för extrem halka ikväll och inatt. Blir väl inget med det heller...
Aqvakul
Lund är synnerligen snöfritt!
Myosotis
Det blev bara regn! Lägsta temperatur +0,9°. Kan jag byta tillbaka till sommardäck nu? unsure.gif
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 31-10-2008, 09:33) *
Det blev bara regn! Lägsta temperatur +0,9°. Kan jag byta tillbaka till sommardäck nu? unsure.gif

om du gillar att skifta hjul, så varför inte.... naughty.gif
Alexander-VG-zon3
regn i natt och som lägst +3c .
Alphaville
Det hade kommit någon centimeter snö under natten men den regnade bort före klockan åtta i morse. Nu är det bara regn och mulet...
Pia L
Jag fick ett MMS av min bror i Skinnskatteberg, det var på dom båda småbarnen bredvid en snögubbe och det var helt vitt omkring....uscha!!
Gossen Ruda
Rudan körde tur och retur Ödeshög idag för att hämta ett skåp med insektslådor. Mellan Borås och Ulricehamn fanns det lite snö här och var och likadant ovanför Gränna men så här såg det ut vid Rv 40 mellan Ulricehamn och Jönköping. Hej mitt vinterland...

[attachment=26714:081031_1_sn_.jpg]

[attachment=26715:081031_2_sn_.jpg]

[attachment=26716:081031_3_sn_.jpg]

Det blev inga bilder över Vättern, blåste och regnade för mycket.
polecat
Vi har också snö, den kom i måndags och det har varit minusgrader sedan dess så den ligger kvar.
27 oktober

Det känns riktigt skönt.....
Noak
[attachment=26720:Project5...Web_view.jpg]

Så här såg det ut i morse, nu är det ännu mer snö...
Aqvakul
CITAT (NIKEN @ 31-10-2008, 20:54) *
[attachment=26720:Project5...Web_view.jpg]

Så här såg det ut i morse, nu är det ännu mer snö...

Men ställ då in cyklarna, de kan ju rost... naughty.gif
badabing
Jag väntar fortfarande på första snön -cry-.gif
Felicia
Ingen snö här i Västerbotten heller..
Fast det är skönt, tycker jag, man hinner bli nog less att skotta och plumsa i snön ändå. Bara det kommer lite till första advent och det lär det nog göra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon