Det är ett villa område men vi bor i ytterkanten mot bland/lövskog.
Det började en morgon när jag skulle hämta bilen.. precis när jag ska sätta mig i bilen så hör jag någon som står och tuggar bredvid mig...

Spanar lite på mig och funderar vad jag vill..?
Tar upp mobilen och tar 2 kort... nehej.. ingen reaktion..

helt orädd står den där och undrar om det finns några gamla päron som ramlat ner..
och 5 meter längre bort står hennes kompis... klart större.
Startar bilen !?... och åker iväg...OCH DE STÅR KVAR?!

Jag var alltså under 7 meter ifrån den närmsta på kortet!
När jag kommer hem.. så ser jag att de står och lurar i skogskanten..
Ett par timmar senare så går ytterlampan igång.. tänker inte mer på det.. ska gå till garaget från källar ingången.. kommer upp på gräsmattan.. då står flanarna där och tuggar på vårat körsbörsträd helt lungt.. fastän jag står bara 10 meter ifrån dem och stirrar fånigt.. (de gör inget trädet är gigantiskt med säkert 20 meter tvärsöver.. så de kan gott äta lite löv.. blir mindre att kratta)
På morgonen.. så ser jag inte till dem.. dock min fru som går och ska mata fåglarna vid staketet... då ligger dem och snarkar precis utanför på ängen mellan skogen och oss.. tuggar lite förstrött på lite vildhallonbuskar... då masar dem sig iväg... det var kanske 4 meter emellan påstår min fru innan hon skrämde upp dem och de lommade iväg. Iofs med staketet emellan

Alltså.. vilka flanar... helt lata djur.. och nej de var inte fulla på äpplen heller varken vi eller grannarna har några..
Alltså vad är detta... vi är väl för tusan inget zoo heller.. rådjur har jag varit 20 meter härifrån på samma tomt mot skogen...
Har ni varit med om något liknande?