Eva St
Satte frö från Åkes Tomatkl. i våras av Rocoto. Har nu några krukor med dessa och de ska ju vara perenna om jag förstått det hela rätt. Undrar nu om de övervintras ungefär som mina Änglatrumpeter eller hur vill de ha det. För de kan väl ändå inte övervintra ute.
Eva St
Ingrid på Västkusten
Änglatrumpetsövervintring blir bra - många brukar klippa ner dem men jag klipper ner dem lite på förvåren istället. Enligt 'alla' skall man klippa ner en del på hösten.
Se till att Du inte övervintrar bladlössen bara - tyvärr är de som magneter för dem precis som änglatrumpeten har sina bekymmer ( spinn å vita flygare).

Hälsar Ingrid
Eva St
Tackar för svaret . De ska få samma behandling som mina Änglar. Är de väldigt köldkänsliga eller kan de stå kvar ute i sina krukor ett tag till för jag har massor av chilisar på gång på dem???
Eva St
Ingrid på Västkusten
Todeloo,

Jag ahr var allting ute - tills frosten kommer1 den hårda frosten alltså för lättare nattfrost finns det fiberduk!

Hälsar ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon