Full version: Julafton
Pia L
Vad gör man när man dras från alla håll och helst skulle vilja klona sig i tre personer?
Mina barn vill att jag firar jul med dom, i vanliga fall så har jag en i Göteborg och den andra i sundsvall, nu ska dom båda fira jul i Sundsvall.
Mina föräldrar och syskon vill att jag och älsklingen ska fira jul med dom, alla bor i stockholm.
Älsklingen vill att jag är här och firar jul med honom och barnen, han får träffa sina barn en timme (kanske) på julafton.

crying.gif Jag vill ju fira jul med alla helst, men det går ju inte.......hur gör ni andra då såna här krockar infaller? Det är ju såna stora sträckor för att kunna åka runt och göra alla till lags.
ingrids
Jul är mer än en dag, så om det är ok för dig att kuska så skulle jag säga julafton där det finns flest små barn (eller barn som bara är tillgängliga då i din älsklings fall) eftersom jag räknar julafton som barndagen, och sedan fara till det andra stället för juldagen och/eller annandagen på det andra stället. Vill du inte kuska är det antagligen mest diplomatiskt att stanna hemma och meddela att ni väljer en lugn jul (respekteras nog mer än om ni väljer en framför den andra).
Jul är trixigt.
Bee
Det är en s**tsvår situation! Jag tror jag vet exakt hur du känner. Jag har - och har haft i alla år - en jobbig situation med hur och var man firar julafton. Det har gått så långt att jag helst skulle vilja ta mitt pick o pack och sticka iväg till något soligt ställe, bara för att slippa ifrån. För hur man än gör i en sån här situation så blir det fel. Det är alltid nån som blir sur och man själv besviken. I det läget känns det inte kul.

Någon lösning har jag inte mer än att du skulle kunna vara helt egoistisk och fira jul där DU allra helst vill.
Jag skickar tröstekramar till dig Pia smiley_small_hug.gif
Pia L
Jag tror inte att jag någonsin har tyckt om julen, och ännu mindre i år.
Förra året var så enkelt, nyskild valde jag att inte fira jul med barn och ex hos svärmor, utan valde att fira med en vän som också skulle sitta helt ensam.
Vi får se om det slutar med lottdragning eller....
Aqvakul
CITAT (ingrids @ 30-10-2008, 10:51) *
Jul är mer än en dag, så om det är ok för dig att kuska så skulle jag säga julafton där det finns flest små barn (eller barn som bara är tillgängliga då i din älsklings fall) eftersom jag räknar julafton som barndagen, och sedan fara till det andra stället för juldagen och/eller annandagen på det andra stället. Vill du inte kuska är det antagligen mest diplomatiskt att stanna hemma och meddela att ni väljer en lugn jul (respekteras nog mer än om ni väljer en framför den andra).
Jul är trixigt.

Så klokt resonerat, har inget att tillägga! kompiskram.gif
Kat
Det har blivit en märklig förskjutning av julen i och med kommersialismen som gör att den numera infaller mellan första advent och den 24 december, istället för som traditionellt mellan den 24 och trettondagsafton (eller eg. tjugondedag Knut).
Det här tycker jag är ett aldeles utmärkt skäl till att vrida tillbaka fokus till det ursprungliga. Allting behöver inte ske den 24!
Sprid ut gracerna! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon