skogstroll
usch är sur på Allt om trädgård faktiskt... nuförtiden skickar tidningarna med TVÅ inbetalningskort = ett om man bara ska betala tidningen och ett till om man vill nappa på en till tidning.

På det senare inbetalningskortet finns en ruta man ska kryssa i men betalar man på nätet är det ju svårt att kryssa.... Av misstag råkade jag betala med "fel" inbetalningskort och fick så käckt Hem & Antik i brevlådan. jag fattade inte varför den kom alls... så småningom kom ett inbetalningskort med ett trist belopp på och de ville inte ge nåt vettigt svar på att jag inte ville ha tidningen... usch va fult tycker jag... tänk om gamla människor som kanske ser sämre än jag åker på den luringen devil.gif
Gunilla T
Usch så trist...om jag vore lite konspiratoriskt lagd så skulle jag nästan påstå att det är meningen..att göra just det felet!

Själv har jag haft AoT i många år men sade upp prenumerationen i somras. Tycker att tidningen blivit mest en reklamupplaga och att artiklarna blivit väldigt ytliga och intetsägande. Saknar också Nilssons frågespalt, det blev sämre sedan han slutade.
Aqvakul
Det är så tråkigt att man alltid ska lockas och ibland mer eller mindre luras till att beställa mer eller mindre onödiga saker. Ofta är erbjudandet till synes väldigt förmånligt, men kan ibland innebära långvariga förpliktelser. Vill man avsluta t.ex. ett abbonemang så är det oftast förskräckligt krångligt, i skarp kontrast till hur busenkelt det var att bli abbonent.......
Chamomille
Jo du, jag har varit med om samma sak flera gånger. 2 inbetalningskort och jag har betalat fel... Det var nog från illustrerad vetenskap 2 gånger. Samma summa att betala fast det ena inbetalningskortet innehöll någon bok eller nåt annat som jag inte ville ha. Suck... Sen något från nån annan tidning. Smart av dom.
Pia L
Själv nappade jag förra sommaren på ett erbjudande från allt om trädgård, 3 nummer för 49:- (eller vad det var).
Sen kom skilsmässa i samma veva som tredje tidningen, NU ett år senare dyker det upp från kronofogden att jag inte har betalat för min årsprenumeration som jag beställt.......som jag ALDRIG beställt confused.gif
Eftersändningen av posten kan inte ha fungerat med tidningen för det kom aldrig fler än dom tre nummer jag beställt och betalat för, men ändå är jag skyldig pengar.
Jag ska aldrig mer nappa på erbjudande om 3 nummer för si eller så mycket, det kostar mer än det smakar i slutändan.
Ralf
Jag brukar ibland ta såna där beställningar men jag är mkt noga med att sedan säga upp tidningen när första numret har kommit.
och då måste man ha prenumerationsnummret till hands, som brukar vara tryckt på omslagsplasten, som man har kastat!!!
Alba
Det blir mer och mer vanligt med 2 inbetalningskort. Det är ett fult trick av dem att göra så.
Tänk så många som betalar för något de inte vill ha egentligen.
DragonLady
Japp det e samma här.. maken betalade in fel lapp när han skulle betala, fattade det först när första tidningen damp ner, gick in på nätet o sa upp det med en gång nuke.gif
yaowsa
CITAT (Pia L @ 30-10-2008, 16:56) *
Själv nappade jag förra sommaren på ett erbjudande från allt om trädgård, 3 nummer för 49:- (eller vad det var).
Sen kom skilsmässa i samma veva som tredje tidningen, NU ett år senare dyker det upp från kronofogden att jag inte har betalat för min årsprenumeration som jag beställt.......som jag ALDRIG beställt confused.gif
/..../

VA!!!?
de Måste ju skicka påminnelser först! ranting.gif Nej det där måste du kunna bestrida! thumbdown.gif
Hoppas det ordnar sig trostar.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon