beehive
Hej!

Finns det någon i vårt avlånga land som vet var jag kan få tag på fröer till stor ormrot (bistorta major)? Har försökt med alla de vanliga ställena, inkl tyska jelitto - men utan framgång. Finns det annars någon som råkar ha några plantor till försäljning - bara måste ha.........

Tack för hjälpen på förhand
Gunilla T
Om det är så att du finns inom Mälardalsregionen så kan du hämta plantor av Bistorta major hos mig till våren - kostar inget alls!
beehive
Tack för erbudandet, men jag bor i Skåne så det är kanske lite långt att åka, om jag inte får något annat napp kanske jag kan be min syster komma förbi - hon bor i Västerås - är det nära till dig därifrån?

Eva 33c
Jelitto har frö till den.
Enligt "skud" (svensk kulturväxtdatabas) är "Bistorta major" synonymt med "Bistorta officinalis" som i sin tur är synonymt med "Polygonum bistorta". Och hos Jelitto finns frö till just "Polygonum bistorta".
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon