CillaM
Frösamlandet kan verkligen vara en stor last. Kan inte låta bli, måste ha, kan vara bra att ha osv.... Det kan vara riktigt jobbigt ibland, men när man sedan på hösten går igenom stora sockerlådan och gör en inventering och ser vilka godbitar som finns... ja då känner jag mig rik! yes.gif
Lillja
Tack för fröna jag fick, spännande att se till våren. thanks.gif
Anki V
Ja jisses…..Jag klarar inte av att gå förbi en mogen frökapsel utan att ”skörda” oavsett om jag ska så växten i fråga eller inte sleep.gif .

Inte ens ”krukväxtfrön” kan jag hålla mig ifrån….trots att jag inte är ett dugg intresserad av krukväxter (inomhusväxter)

Jag vill nog inte kalla det för last, hos mig är det mer en sjukdom g.gif .

/Anki
Helen i Piteå Zon 5
Ja, det är likadant här yes.gif försöker avsluta säsongen 'fröplock' gång på gång men det går INTE att bara gå förbi den minsta lilla frökapsel man ser... då åker kuvertet fram och insamlingen på gång igen biggrin.gif
Anki V
Är det exempelvis någon som är intresserad av gräslöksfrön……? g.gif

När jag skulle klippa bort överblommat rasslade det av frön som jag inte kunde låta bli att samla in…Så nu har jag en påse gräslöksfrö som jag förmodar att jag med stor ”vånda” kommer att kasta nästa år.

I min sjukdomsbild ingår att jag även har svårt att kasta sån´t som blivit över.

/Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon