Full version: "Gamla" fotoalbum?
Lady Hamilton
dunno.gif är det bra jag som "tappat" min gamla fotoalbum? När jag klickar på kamera symbolen så kommer bara en grå sida upp -cry-.gif och jag kan inte hitta dem bland de nya albumena heller
Anki V
Det ser faktiskt ut som om mina är borta också.....
Jag hade en del där som jag inte har "backup" på pga. en diskkrasch

Var det uppgraderingen nu veckan som var som är boven?

/Anki
Gillan
Inte är ni ensamma om problemet, mina är också borta ohmy.gif ..................För jösse namn! Vad är det som händer här egentligen rtfm.gif , men det är väl bara att gilla läget antar jag -fear-.gif
Irene_L
Men vad dåligt att det inte kom information om det innan rtfm.gif
Hade ni vetat om att dom skulle förvinna just nu så hade ni ju haft en chans att flytta dom.....fyyyy så dåligt skött!!! nono.gif
Boxer
Mina är också kaputt väck! crying.gif
Netha
Vid omläggningen av forumet meddelade admin att alla gamla album skulle upphöra
bilderna skulle flyttas till nya. Därför bad de oss också att inte lägga in några nya bilder i gamla albumen.

Vad jag sett så har en hel del av dem försvunnit redan i början av året.

Det skrevs en del om detta i början av året.
Alba
Men.....ni måste ju PM:a till ansvariga och kräva ett svar.
Om det är så att de nu rensat de gamla albumen som de sa när vi fick de nya är det ju dåligt om de inte sätter ett stoppdatum.
[attachment=26750:Aja_baja__eler_fy.gif][attachment=26751:angry.gif]
Lady Hamilton
Tack alla ni som svarat kompiskram.gif Precis som det har skrivits så visste vi ju igentligen om att detta skulle ske.......men inte just nu Och som jag förstod så ville ansvariga att vi skulle flytta albumena själva, men vi som ville ha hjälp att flytta våra album skulle PM:a. Vilket jag och många av er andra också gjort. Så jag tror inte att albumen är borta (bara för oss själva) utan att alla våra album "finns" någonstans ändå. Hoppas nu att vi snart får "tillbaka" våra album Alltså med andra ord att vi får snabb hjälp att flytta dem till nya platsen
Gillan
CITAT (Lady Hamilton @ 01-11-2008, 20:16) *
Tack alla ni som svarat kompiskram.gif Precis som det har skrivits så visste vi ju igentligen om att detta skulle ske.......men inte just nu Och som jag förstod så ville ansvariga att vi skulle flytta albumena själva, men vi som ville ha hjälp att flytta våra album skulle PM:a. Vilket jag och många av er andra också gjort. Så jag tror inte att albumen är borta (bara för oss själva) utan att alla våra album "finns" någonstans ändå. Hoppas nu att vi snart får "tillbaka" våra album Alltså med andra ord att vi får snabb hjälp att flytta dem till nya platsen

Exakt så var det sagt ja, och jag hoppas på detsamma tummenupp.gif
Berith
När forumet låg nere häromdan kanske dom gjorde nån rensning så allt ligger på nya servern nu och allt från gamla är borta? Men dom borde väl meddelat om det var nåt sånt på gång, eller....?? Hoppas att ni får nåt svar på hur det ligger till iaf.
Gillan
Ni andra har kanske redan gjort det, men jag har i alla fall PM:at med undran om vart de tagit vägen tummenupp.gif

Lady Hamilton
CITAT (Gillan @ 02-11-2008, 08:12) *
Ni andra har kanske redan gjort det, men jag har i alla fall PM:at med undran om vart de tagit vägen tummenupp.gif

kompiskram.gif Tack för det Gillan (jag har inte PM:at men är väldigt glad över att du gjort det tummenupp.gif smiley_small_hug.gif )
malin72
g.gif nu blir jag lite fundersam men jag tror nog att även jag bad om hjälp att flytta albumen dunno.gif har för mig att jag tyckte att det var lite väl många bilder att fixa med själv...hm jo visst visste vi om att dom skulle bort ja men det känns som år sedan det sas giggle.gif en liten påminnelse eller så kunde vi väl fått -cry-.gif -cry-.gif
Betty
Mycket info i den här tråden: Om albumflytten tummenupp.gif
Lady Hamilton
CITAT (malin72 @ 02-11-2008, 14:57) *
...hm jo visst visste vi om att dom skulle bort ja men det känns som år sedan det sas giggle.gif en liten påminnelse eller så kunde vi väl fått -cry-.gif -cry-.gif .........

Ja man kan tycka det Men jag är säker på att detta kommer att ordna sig på ett eller annat vis kompiskram.gif Varför jag överhuvudtaget reflekterade över problemat var att jag ville använda mig av några av bilderna som fanns i de gamla albumena
malin72
CITAT (Betty @ 02-11-2008, 16:10) *
Mycket info i den här tråden: Om albumflytten tummenupp.gif

thanks.gif tyckte väl att jag hade ett minne av att jag bad dom kopiera giggle.gif då var jag inte helt off iallafall innocent.gif
malin72
CITAT (Lady Hamilton @ 02-11-2008, 16:20) *
Ja man kan tycka det Men jag är säker på att detta kommer att ordna sig på ett eller annat vis kompiskram.gif Varför jag överhuvudtaget reflekterade över problemat var att jag ville använda mig av några av bilderna som fanns i de gamla albumena

jo visst är det skojj att man inte saknar något förrens det är borta whist.gif jag hade ju velat kolla igenom den för att se vad jag ville spara eller så jaja, jag tänkte inte på det albumet men hm äsch då dunno.gif
Göran Carlsson, Odla.nu
Att albumen försvunnit beror på flytten till ny server i förra veckan. Innehållet i dem finns kvar och det ska gå att ordna så att ni kommer in åt dem igen. Vi trodde ingen använde dem längre och om ni har möjlighet att lägga upp bilderna på nytt i de nya albumen så är det att föredra. Ingemar få ta tag i detta men är på semester nu så det får vänta lite.
Helen i Piteå Zon 5
Tack Göran för informationen smile.gif Jag använder rätt ofta mitt gamla album så det är ju bra om det finns kvar och går att 'flytta' över yes.gif Vi får ge oss till tåls tills Ingemar kommer hem pigg och utvilad biggrin.gif
malin72
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 05-11-2008, 13:58) *
Tack Göran för informationen smile.gif Jag använder rätt ofta mitt gamla album så det är ju bra om det finns kvar och går att 'flytta' över yes.gif Vi får ge oss till tåls tills Ingemar kommer hem pigg och utvilad biggrin.gif

tummenupp.gif håller med tillfullo tack tack för ditt svar blomma.gif
Gillan
CITAT (Göran Carlsson, Odla.nu @ 05-11-2008, 11:38) *
Att albumen försvunnit beror på flytten till ny server i förra veckan. Innehållet i dem finns kvar och det ska gå att ordna så att ni kommer in åt dem igen. Vi trodde ingen använde dem längre och om ni har möjlighet att lägga upp bilderna på nytt i de nya albumen så är det att föredra. Ingemar få ta tag i detta men är på semester nu så det får vänta lite.

Tack för svar!

Använder och använder? Ibland händer det att man hänvisar till det gamla albumet, eller länkar till det. Sen finns ju en annan aspekt också. Det finns ju massor med trådar där bilderna finns med och jag antar att de försvunnit där också och det blir ju inte juste för den som sitter och söker och ev letar efter bilder på något specifikt.

Och om vi ska flytta på dem själva så behöver i alla fall jag en mycket utförligt pedagogisk förklaring på hur man gör shy.gif

Självklart väntar vi på att Ingemar återkommer från semestern och då är han förhoppningsvis så utvilad att han orkar ta tag i detta med liv och lust naughty.gif
Lady Hamilton
Ja tack för svar Göran. För min del hoppas jag på hjälp med att flytta mina album sos.gif ........är nämligen inte så teknisk av mig blush.gif
Berith
Tror ni att det finns nåt smidigt sätt att flytta bilderna mellan albumen? Det tror inte jag. Jag har plockat bort alla mina bilder från gamla albumen och lagt i en mapp i datorn. Har tänkt att flytta in dom i nya albumen senare, har bara inte kommit på när just senare infaller.
Lars-Olof Arvids
Du får gärna flytta mina album också! smile.gif

Det är länge sedan jag hade med albumen att göra, eftersom jag tappade lusten att göra nya då jag upptäckte att de bara gick att lägga in bilderna i bakvänd ordning (sista bilden först). Är det fortfarande så, eller går det nu att få den senast inlagda bilden sist? När detta går, kommer jag nog att göra nya album.

Olle
Wilmer
Jag har faktiskt klurat själv på hur jag ska kunna flytta dem, men det var sagt att det skulle göras efterhand, så jag ansträngde mig inte mer när jag inte klarade det.. Att lägga in alla bilder igen är lite segt eftersom de är samlade under en tidsperiod och förminskade mm för att kunna läggas upp här. I allafall så har jag använt mina gamla bilder emellanåt. Får dem gärna flyttade.. thanks.gif
Biggan_
Vi blev ju faktiskt lovade hjälp med att flytta bilderna från våra gamla album till de nya albumen! Jag hoppas verkligen att detta gäller för jag hade massor av bilder i mina gamla album.
Göran Carlsson, Odla.nu
Nu fungerar de gamla albumen igen! biggrin.gif
Eva i Höga
Ja, vad kul! bravo.gif
Lady Hamilton
CITAT (Eva i Höga @ 03-12-2008, 15:31) *
Ja, vad kul! bravo.gif

Tack Göran thanks.gif men hur blir det nu då? g.gif ..........får vi hjälp att flytta bilderna eller måste vi göra det själva?
Biggan_
CITAT (Lady Hamilton @ 03-12-2008, 17:04) *
Tack Göran thanks.gif men hur blir det nu då? g.gif ..........får vi hjälp att flytta bilderna eller måste vi göra det själva?

Det undrar jag också! Det är ju ett jättejobb att flytta om man har många bilder!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon