Eva i Höga
Inatt hade vi några grader frost. Jag gick ut när solen kommit fram och det var alldeles stilla och tyst. Jag hörde hör löven ramlade av träden, det var sagolikt vackert. Sedan har jag jobbat i trädgården hela dagen: ställt in alla krukor och redskap i förrådet efter rengöring, flyttat upp pelargoner på vinden (hoppas de överlever), flyttat en rhododendron, plockat bort krassen som frusit, täckt mitt nya kryddland med löv och växtmaterial så det ska vara klart att plantera där nästa år, gallrat i alla mina schersminbuskar. När skuggorna blev långa och det blev kyligt i trädgården tog jag fram vår gamla utrangerade grill och tände en brasa i den. Hade alkoholfri glögg som jag drack vid brasan, det var så mysigt. Har varit ensam hemma hela dagen och då kunde jag jobba utan uppehåll och störande frågor, ibland är det skönt att vara ensam.
Nu har jag duschat och ätit och tänt en brasa inomhus och ska ta ett glas vin. Känner mig så ofantligt nöjd med min dag och njuter stort.
Aqvakul
En verklig höjdardag, vad jag kan förstå. Känner igen känslan när man jobbat målmedvetet en hel dag, man är rejält trött men nöjd.

Ibland är det jobbigt att ha sin trädgård 12 mil bort.

thanks.gif för en härlig berättelse!

Alexander-VG-zon3
och här är en som är 22,5 mil bort från sin trädgård .

Eva - det låter underbart ! , då sover du väl gott inatt ?
Eva i Höga
Det måste vara jobbigt att ha trädgården så långt bort som ni har Aqvakul och flaxss! Jag njuter av min trädgård varje dag oavsett vad det är för väder.
Och visst kommer jag att sova gott inatt!
renate
Skönt att läser din berättelse om din dag i trädgården och hur nöjd man känner sig när allt är gjort.Att tända den gamle grillen lät mysigt,jag har faktiskt en utekamin murat i skorstenen som vi aldrig tänd.Jag njuter också dagligen av min trädgård.Planterade rosor igår och krattade unda de sista löven från gräsgången i rabatterna.
Eva i Höga
Renate, tänd din utekamin och mys och njut. Du som njuter så mycket av din trädgård, passa på att elda och drick varm glögg eller grilla korv. Hösten o vintern i trädgården är så härligt, inte samma som på våren då man ska hinna göra så mycket (fast det är roligt också).
Rosmarin
Jaaa!!! Njut av de fina stunderna!!! bravo.gif

Med vänlig hälsning; Rosmarin
renate
Jag sitter hellre i uterummet, jag glömde skriver att kompressorn från min luftvärmpump står där och blåser kall luft på uteplatsen och kaminen som är öppen,men när solen skiner är det fin där,idag var det grått och råkallt och jag höll mig innomhus efter skogspromenaden.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon