Hej,
Är det någon som har ett förslag på vad man gör om man inte lyckades plantera dessa i tid?
CITAT (catlar @ 02-11-2008, 11:56)

Är det någon som har ett förslag på vad man gör om man inte lyckades plantera dessa i tid?
Hur menar du? Så länge det inte är tjäle i marken går det att plantera. Och det har det väl knappt hunnit bli någonstans i Sverige än?
Åsa, mälardalen zon 2
02-11-2008, 15:15
Det är inte för sent så länge man får ner spaden i marken kan man plantera dem, så kinkiga brukar de inte vara, själv har jag petat ner vitlöken i backen idag.
Aqvakul
02-11-2008, 15:16
men brukar man inte rekommendera att narcisser ska planteras tidigt på hösten, typ i september, i motsats till tulpanerna som kan sättas sent....
Precis, det var det jag insåg Narcisser skulle planeras tidigt på hösten . Tillslut planterade i stora krukor som står intill husväggen med en sopsäck över sig. Om allt går vägen blir det mycket glädje till alltanen i stället.
Har du lust att plantera dom i kruka har jag ett tips. Jag brukar vänta tills det blir rea på lökarna som jag vill plantera i kruka, och då gör jag det i slutet av november eller i början av december. Efter planteringen låter jag krukan stå inomhus så att lökarna rotar sig ordentligt. Sedan ställer jag ut krukan så den får vinter.
Glömde skriva att man ska vara försiktig med vattningen när man har lökar i krukor, de ruttnar väldigt lätt ifall de vattnas mycket.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.