Monarda
Skulle vi inte kunna öppna en ny tråd med gamla foton från trädgårdsmiljöer? Jag hittade den här bland gamla ärvda bilder men tyvärr vet jag inget om den. Men fin är den, tycker jag.

orangeri.jpg

Thomas Wahlqvist
Häftigt.
Jag kollar gärna in sånna bilder, men har inga att bidra med.
joulanta
Oj vilket växthus. Håller med om att det är en fin bild ska kolla i mina gömmor om jag hittar nåt gammalt kort.
Annorlunda och rolig ide. coolgleam.gif
Eva i Höga
Åh, vilken fin bild! Jag tror också jag har några gamla trädgårdsbilder, men då måste jag ju scanna.... och jag som ännu inte har lärt mig att lägga in mina vanliga kort här....
*Stintan*
Kul tråd men jag skulle också behöva svanna för att kunna lägga in bilder men apparaten är ut funktion för tillfället.
Hittade dock en gammal flygbild tagen någon gång i slutet av 30-talet på min morfars och sedermera mina föräldrars handelsträdgård. Där fanns det såna gurkhus också.

[attachment=26827:lambarudd1.jpg]
Monarda
Vilket drömställe, Stintan! smile.gif Skulle nästan tro att min bild är från 30-talet någon gång.
Har suttit hela helgen och tittat igenom gamla bilder och tyvärr saknar många av dom någon anteckning om vad eller vilka personer den föreställer och nu finns ingen kvar att fråga. Men korten finns åtminstone kvar och svartvitt håller.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon