|
Eva 33c
03-11-2008, 11:37
Ja nu har jag sammanställt årets insamlade fröer. Vill ni ha något, eller byta så bara mailar ni mig (adressen finns på sidan jag länkar till) eller skickar ett PM här på forumet. Namnen i listan är länkade, bara att klicka och läsa mer och, i de flesta fall, se foton från mina rabatter. Evas Frölista 2008
Helen i Piteå Zon 5
03-11-2008, 12:13
Du har den finaste frölista jag har sett  det är ett rent nöje att läsa och se......
Eva 33c
03-11-2008, 12:23
Åh, TACK Helen!
Solstorm
03-11-2008, 12:28
Oj oj oj så mycket fint.
*Ulrica*
03-11-2008, 12:41
Precis som förra året är din lista en fröjd att titta på! Du har lagt ned ett enormt jobb och det är mycket snyggt gjort! Jag har en hel del växter i min trädgård som har sitt ursprung hos dej!
Men i år hoppar jag över. Nästa år blir det förhoppningsvis uppehåll på såfronten här hemma. Jag ska ägna mej åt anläggning istället.
Solstorm
03-11-2008, 13:27
CITAT (*Ulrica* @ 03-11-2008, 12:41)  Nästa år blir det förhoppningsvis uppehåll på såfronten här hemma. Jag ska ägna mej åt anläggning istället. Tror du på det? Inte så några tomater, inga andra grönsaker, inga blommor? Jag tror nog att det blir någon liten kruka i alla fall.
Jag återkommer med PM lite senare Eva
Eva 33c
09-11-2008, 23:14
Puffar upp tråden lite då Frölistan fortfarande är aktuell. Jag har uppdaterat den lite med det som tagit slut bara. Min Frölista 2008
Penstemon
10-11-2008, 09:37
Hej Har ju mejlat dig. Oj vilka fröer du har Väntar på spänning på mina fröer Ni vet. jag skulle ju inte ha fler fröer sa jag till mig själv och nu har jag ju fler det var ju några som jag ville prövvvva ni vet
Eva 33c
10-11-2008, 09:51
Jag postade dina fröer idag, Penstemon!
Österläge
10-11-2008, 22:00
Oj vilken ambitiös lista o så fina blommor!! Har oxå mailat dig... borde inte men fingrarna slant...
Penstemon
11-11-2008, 16:03
Hej Fick dina frön i dag! Är det någon av dessa som ska ha kylperiod?
Eva 33c
11-11-2008, 17:57
CITAT (Penstemon @ 11-11-2008, 16:03)  Är det någon av dessa som ska ha kylperiod? Följande behöver kallperiod: Adlumia fungosa Clematis recta 'Purpurea' (jag har i allafall inte lyckats utan kallperiod. Men en del säger att de gror varmt men tar lång tid å sig) Gentiana acaulis (de behöver stå ute länge, kanske 12 veckor. Jag har sått mina redan) Gentiana purpurea Penstemon whippleanus (har inte testat att gro dem varmt) Sanguisorba menziesii (jag har sått mina ute med bra resultat, men har inte testat varmgrodd) Scutellaria alpina Följande har jag lyckats bra med i vanlig rumstemperatur: Leibnitzia anandria Rudbeckia occidentalis Green Wizzard Silene viridiflora Thermopsis villosa (gror bra varmt men bör filas lite med sandpapper eller så först)
Maggan H
16-11-2008, 10:40
Åh vad många fina växter, och vilken fin lista! Knektbo växter, driver ni det som företag?  Låter så fint! Det finns som vanligt MASSOR  som jag vill ha, men herregud, det är bara november,  JAG VET VAD JAG KÖPER på mig tills feb-mars.....  Man har helt enkelt inte hur mycket plats som helst, varken ute eller inne.... Finns det nåt kvar efter jul kanske jag återkommer!
Eva 33c
16-11-2008, 22:31
CITAT (Maggan H @ 16-11-2008, 10:40)  Åh vad många fina växter, och vilken fin lista! Knektbo växter, driver ni det som företag?  Tack för det! Nej det är inget företag, jag är bara en trädgårdsnörd... Knektbo är namnet på vår fastighet så jag tyckte "Knektbo Växter" skulle låta bra som namn på min hemsida. Sen jag började ha lite trädgårdsvisningar i våran lokala trädgårdsförening så har jag märkt att många vill ha med sig lite plantor hem. När Trädgårdsamatörerna var på besök i somras kastade de sig över "försäljningsborden" först och tittade på trädgården sen... Någon tyckte att jag skulle ha en lista på mina småplantor på nätet så de kunde fundera innan de kom till mig på vad de ville ha. Fast så långt har jag inte kommit än. Det får räcka med frö- och bildlista så länge.
ibbjarneby
17-11-2008, 17:26
hejEva snygg frölista,vill du ha frö av mig har:stockros lila/silver dubbel fröna är grobara men jag vet ej om dom blir lika moderplantan.+stäpplilja(emurus robusta+impomea vit medblå strimmor(vinda anuell)önskar: heuchera mix+polemonium purple rain+verbasicum chaixii+clematis recta purporea+aconitum lycotianum .är ej så proffsig på dator som du men hoppas du förstår ändå .ingabrittbjarneby rovalds väte 62378 klintehamn oom du hellre vill ha pengar så är det okej.MHVmail:ibbjarneby@hotmail.com
Gunilla T
17-11-2008, 17:44
Hej Eva! ...kastar sig över försäljningsväxterna först - det gör alla trädgårdsamatörer Jag brukar inte hålla på med fröer men blev väldigt förtjust i Gentiania purpurea - hur gör jag nu om jag vill ha fröer av den? Hur betalar jag dig och hur skall jag hantera frön av denna växt - dvs om du har några kvar?
Eva 33c
17-11-2008, 19:47
CITAT (ibbjarneby @ 17-11-2008, 17:26)  hejEva snygg frölista,vill du ha frö av mig har:stockros lila/silver dubbel fröna är grobara men jag vet ej om dom blir lika moderplantan.+stäpplilja(emurus robusta+impomea vit medblå strimmor(vinda anuell)önskar: heuchera mix+polemonium purple rain+verbasicum chaixii+clematis recta purporea+aconitum lycotianum .är ej så proffsig på dator som du men hoppas du förstår ändå .ingabrittbjarneby rovalds väte 62378 klintehamn oom du hellre vill ha pengar så är det okej.MHVmail:ibbjarneby@hotmail.com Jag har mailat dig! CITAT (Gunilla T @ 17-11-2008, 17:44)  Jag brukar inte hålla på med fröer men blev väldigt förtjust i Gentiania purpurea - hur gör jag nu om jag vill ha fröer av den? Hur betalar jag dig och hur skall jag hantera frön av denna växt - dvs om du har några kvar? Du har fått PM!
Rosmarin
18-11-2008, 09:46
Vilken underbar frölista Eva!!! Jag har skickat ett PM.
Eva 33c
28-12-2008, 11:53
pilgrim
02-01-2009, 21:59
Hej Eva! Har skickat PM till dig Hélena
pilgrim
11-01-2009, 17:40
Hej igen och Tack!
Nu har jag fått fröer från dig och jag sätter in en tjuga på ditt konto :-) Hélena
Hej Eva, skickat Pm till dig. Min dator har krascahat ,mer i Pm:et.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|