Full version: Mårbacka
mona_g
Vid en diskussion delades åsikterna om färgen på pelargonen Mårbacka, att de endast är rosa eller att fler färger finns? Är det någon som kan ge lite mer klarhet i detta? Tack! tongue.gif
lolo
Hej! Detta skulle jag också vilja veta. Äger själv en ljusrosa Mårbacka, rosa Mårbacka och röd Mårbacka. Har hört att det ska finnas en mörkrösa också - stämmer det?
/Ann-Louise i Umeå smile.gif
Fialotta

Här är mina och dom är rosa...ärvda och gamla...
skulle va kul o få se andra färger rolleyes.gif
anne
CITAT (mona_g @ 15-09-2003, 08:44)
Vid en diskussion delades åsikterna om färgen på pelargonen Mårbacka, att de endast är rosa eller att fler färger finns? Är det någon som kan ge lite mer klarhet i detta? Tack! tongue.gif

wub.gif Mårbacka finns i ceris röd, ljus rosa och vit.

Hälsningar Anne
lolo
Maudan, vilka fina Mårbacka du har!! Intressant med färgerna, jag trodde jag hade bytt till mig en klarröd Mårbacka - de finns alltså inte då?[I]/Ann-Louise i Umeå sad.gif
mona_g
Det är just det här jag undrar över, om Mårbacka bara är rosa? Det finns som som hävdar att just Mårbacka inte bara är rosa?? wacko.gif tongue.gif
mona_g
Ooops såg inte att svar på ovanstående fanns, tack Anne. Nu kan jag vidarebefordra den informationen biggrin.gif
Mormor
Hej !

Mårbacka finns ju i ljust rosa
räkrosa / mörkare rosa
VIT
och röd som oxå kallas Stora Hyttnäs .

Blev ni klokare ?

Mormor i Lysekil biggrin.gif
lolo
Hej Mormor! Stora Hyttnäs med röda blommor - har du någon bild på den? Då är det den jag bytt till mig då? huh.gif
/Ann-Louise i Umeå smile.gif
lolo
Hej! Jag har nu hittat Stora Hyttnäs på Internet: http://www.bergabacken.se/1g.htm
Där framgår att det är en röd Mårbackapelargon, väldigt vacker!
mvh
Ann-Louise
mona_g
ohmy.gif Visst är det härligt med alla pelargoner!! biggrin.gif Nu har jag kunnat hjälpt till att avsluta en diskussion angående Mårbackas färger tack var er. Nu har alla tanter lugnat sig! Tack!! wacko.gif tongue.gif
mona_g
Tack lolo för adressen till sajten! Tog ut bilder som bevis! biggrin.gif
lolo
Tack själv Mona och alla andra för en intressant "diskussion"
hälsar den 29-åriga tanten från Umeå! laugh.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon