Thomas Wahlqvist
03-11-2008, 12:37
Hej
Jag har varit förskonad från kanin och hare, men nu har vi en som tycks gilla just våran trädgård.
Är det nån idé att tro att vår gamle och elaka katt skall lyckas skrämma bort gnagarna?
Nån som vet?
Kan ju inte tänka mig att de bara sitter och glor på varandra, nog borde väl katten fräsa och försvara sitt revir........
Hjälp någon som vet?
Rosmarin
03-11-2008, 12:57
Det beror nog på, men om katten är som du säger "elak" så tycker jag nog att han borde göra just så som du skriver. Och en katt kan vara ett mycket effektivt skydd mot oönskade inkräktare. Min lilla katthona som nu är två år är en väldigt diskret liten dam som är väldigt blyg för människor. Men om det kommer in en hund i trädgården så reses det ragg och hon rusar fräsande fram för att visa vem det är som bestämmer här minsann (senast en stor schäfer)!!!
Solstorm
03-11-2008, 13:30
Jodå, jag tror nog att katten skrämmer bort dem när han ser dem, men han är väl inte ute jämt. När katten är borta dansar råttorna på bordet (eller gnager hararna)
Har fem utekatter och en lösspringande kanin ( ibland fler när dom rymt) men inte blir kaninerna rädda av katterna.
Aqvakul
03-11-2008, 14:39
Mina katter har tyvärr aldrig hållit rent från långöronen.......
Rosmarin
04-11-2008, 09:36
Som sagt; "Det beror nog på...". Du kanske ska skydda det mest ömtåliga och så får du väl iakta utvecklingen. Vem som skrämmer vem...
Med Vänlig Hälsning; Rosmarin
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.