Full version: Kretafrön.
Limeblossom
Hej! Jag plockade frön från något som såg ut som en blandning mellan spindelliljor och narcisser när jag var på Kreta. Hade helt glömt bort dom och hittade dom nu efter ca en månad. Dom var fortfarande fuktiga inuti frökapseln och jag petade ner några i en kruka. Tror ni dom gror? Hade tänkt ladda upp en bild på blomman men odla var så segt så jag orkade inte. Hon i receptionen kallade dom för Mother of Jesus. Och det är inte en madonnalilja om någon skulle få för sig det smile.gif
Helen i Piteå Zon 5
Nog tror jag att fröna kommer att gro även om det kan ta lite tid smile.gif Lycka till!
Maggan H
Här hittade jag en sida om du orkar leta bland alla, kanske finns den med.
Limeblossom
Haha! Idag har det kommit upp en liten grön spets i krukan!! Hoppas att den överlever innomhusklimatet....förresten så vet jag inte riktigt vart jag ska göra av den. Inne eller ute? Tror nästan mera på inne...vi får se.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon