linda84
Ja nu ska ja för första gången försöka mig på att övervintra mina för året nyblivna älsklingar änglatrumpeterna. Å för att göra en lång historia kort så har jag nog egentligen aldrig övervintrat något anant än det som klarar att stå ute året runt så det här är alldeles nytt för mig. så nu hoppas jag att någon av alla er duktiga människor här ska kunna hjälpa mig så att dom överlever till nästa år biggrin.gif

tack på förhand
Alexander-VG-zon3
placera dom svalt ca +5c +15c . är det över +10c är det bra om du ger dom extra belysning . vattna efter temperatur är det 5grader ska du vattna dom 5gånger under vintern . du behöver inte klipper ner dom . men ska du klippa så klipp ovan för en naturlig delning ( ett Y ) och klipp då ca 1,5cm ovanför ett bladpar .
linda84
ok... jag har dom står i en sido garderob där dom får sparsamt med ljus å där blir ganska svalt.. exakt hus svalt vet ja inte riktigt ännu men det får ja hålla lite koll på då.

Ang nerklippningen så kan jag alltså låta bli det helt!? Det var ju förnämligt, smidigt å bra biggrin.gif. Då provar jag väl å klippa lite i dom som jag vill ha mer buskiga kanske å låter dom andra vara smile.gif. Tänkte prova å gemi g på å rota något av det jag klipper av eventuellt. Kanske några bra tips där oxå hur man ska göra någon?
Rosmarin
Här finns tips på hur du gôr med sticklingar av miniänglatrumpet(klockviolbuske) : http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...9676&st=20#
Du kanske kan prova att göra likadant ?
linda84
ja där stod bra tips... då ska jag prova det får vi se hur det går smile.gif. tack så mycket
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon