Christina i Taxinge~
05-11-2008, 22:35
Om du varit på Kap Verde-öarna -
hur var det.....EGENTLIGEN?!
Jag gjorde som vanligt....bokade resa och kollade efteråt hur resmålet verkade vara...*suck*
Jo, jag är rätt impulsiv!
I det här fallet verkar resmålet vara "dyrt, smutsigt, blåsigt, tråkigt och med risk att bli rånad"
Vet du nåt?
näe ej varit där men skulle vilja resa dig, verkar ju trots allt rätt oförstört(?)
och hörde föredrag om tjej som seglat dit som blev väl mottagen
Christina i Taxinge~
06-11-2008, 18:34
Ja, nästan lite jungfruligt som semesterställe, det var det som gjorde att jag beställde resan (som bara är en vecka).
Behöver vila och stränderna lär vara magnifika! Men blåsiga!
Nåja, vi får väl se hur det blir. Det verkar iaf inte vara nåt ställe dit odlaiter har åkt:-))
Aqvakul
06-11-2008, 18:46
Min hustrus morbror som jobbat med vattenteknik i hela sitt liv tillbringade långa perioder på Kap Verde med diverse biståndsprojekt. Han var helt fascinerad. Jag har också haft en elev som var uppväxt på Kap Verde och som berättade om en "sagoö". Själv har jag "drömt" lite om Kap Verde, men inte kommit iväg.
Jag tror att du kommer att få en fantastisk upplevelse!
Piccante
06-11-2008, 19:14
Bästa sättet att få veta hur det är, är väl att uppleva det. Jag uppskattar ställen som inte är för "turistiga" utan genuina så jag hade nog uppskattat det ändå.
Tyvärr har jag ingen egen erfarenhet men en bra sajt att kolla på för att läsa andras upplevelser är
http://www.virtualtourist.com/
När ska du åka? Jag har också bokat,i december, innan jag insåg vad jag hade gjort. Bokade pga Fritidresors klimattabell, samma väder som i Thailand och Venusuela men det var feltryck det var vädret i Venusuela som stog där.
Det är betydligt kallare på Kap Verde. Lurad :-( Men det är bara att bita ihop och gjöra det bästa av det.
Sista gången med Fritidresor
Christina i Taxinge~
25-11-2008, 21:46
Jag skulle ha åkt nu på torsdag, men det blir ingen resa för mig. Har just kommit hem efter en vecka på sjukhus och nu väntar sjukskrivning några veckor....*suck*
Men jag förstår inte riktigt hur du menar -
betydligt kallare på Kap Verde. Lurad :-( Det är ju ca 25-27 grader varenda dag?! Tvivlar på att det är så mycket lägre i december. Det räcker väl??
ingrid fuxwall
25-11-2008, 21:50
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 25-11-2008, 21:46)

Jag skulle ha åkt nu på torsdag, men det blir ingen resa för mig. Har just kommit hem efter en vecka på sjukhus och nu väntar sjukskrivning några veckor....*suck*
Din stackare - hur mår du?
ingrid
Christina i Taxinge~
25-11-2008, 21:55
Jo, tack - jag mår bättre för varje dag!:-) Kan ju äntligen surfa på nätet igen!
Men jag fick tillbringa min första årsdag av mitt "slutat-röka-år" på
operationsbordet(-:
ingrid fuxwall
25-11-2008, 22:17
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 25-11-2008, 21:55)

Jo, tack - jag mår bättre för varje dag!:-) Kan ju äntligen surfa på nätet igen!
operationsbordet(-:
Vad blev du operad för?
Myosotis
26-11-2008, 09:38
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 25-11-2008, 21:55)

operationsbordet(-:

Vilken tur att du mår bättre nu!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.