tvilling77
06-11-2008, 09:36
Hur tror ni att Celestial och Maidens Blush skulle funka ihop? Jag har planer på en 4 meter lång och ca 2 meter bred rabatt vid min uteplats...fler förslag på passande rosor i denna färgskala, zon 5-6!
Ezereht
06-11-2008, 11:47
Jag tror det finns två maidens blush, en alba och en som är en kanadaros. Kanske testa båda? Om jag skulle välja tog jag Kanadarosen, tror dom är friskare. Edit, den heter nog Morden Blush.
Praririe Joy kanske?
Jhon Davies (fast kanske för stor?)
Jag skulle ha varierat blomfärg lite, tror det kan bli lite trist med massor av blommor i samma färg. Ta lite mörkrosa också eller kanske nån snygg lila perenn (salvia?).
tvilling77
06-11-2008, 11:51
Ja morden blush är ju fin! Prairie Joy oxå! Ja det får inte bli för mycket "blekrosa" John davies är ju häftig, jag tror nog att det finns plats!
tvilling77
07-11-2008, 08:40
Cardinal de R skulle ju kunna vara fint i samma rabatt kanske...fy vad det är svårt detta, jag ändrar mig hela tiden och velar fram å tillbaka...jag vill ju bara ha en vacker, bra sammansatt rabatt som doftar gott och ger mig blomprakt från min uteplats!! (mest troligt kommer jag att sitta där med en stor mage till sommaren nämligen, sitta lugnt å stilla å titta på rosorna låter bra då...)
Vilka rosor mår bra av att växa i ett varmt läge med sol hela dagen, alltså mot ett altan räcke..kanadensarna gillar väl inte att stå så?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.