nina L
Min katt älskar pelargoner chips och fazers choklad!. Fast han får varken chips eller choklad för det är inte bra för katter men hur är det med pelargonens blommor? Är det ok att han äter det? I och för sig så vill jag ju ha mina blommor kvar men det är ju svårt att hindra honnom att äta dem när man inte är hemma.
Pjater
Hehe min katt har ätit upp hälften av mina blommor mest de tjockbladiga hon gett fan i tongue.gif
Har tyvärr inte nåt råd till dej sad.gif
DragonLady
Det är innekatter ni har eller?
Prova att så en stor kruka med kattgräs till dem, det Kan ju funka för er. giggle.gif

Jag skulle göra det till mina utekatter, de äter inte mina inneblommor men ändå.. det är alltid bra att ha gräs till katterna på vintern.

Gjorde mej verkligen till med att så och dona med denna rätt så stora kruka.
Så var dagen D inne och gräset var jättefint, grönt o smaskigt, satte ner krukan på golvet och gick till jobbet.

När jag kom hem såg det ut som om någon klippt gräsmattan i hela köket och jord o lekakulor överallt -fear-.gif
Jag hade trott i min enfald att de skulle ta ett par strå gräs lite då och då men här sparades det inte på festen inte.. här drar vi upp allt med rot o jord o sedan leker vi med lekakulorna devil.gif
Ligister är vad de är rotfl.gif
Pjater
Hehe ok men då får man ju ha några krukor med kattgräs väl så de e uppehållna men de jag har kvar har klarat sej biggrin.gif
flinga100
rotfl.gif Samma sak för mig - har jag kattgräs äter de så att de spricker! Den ena har blivit duktig på att tugga av gräset vid rötterna. På en dag är allt gräs borta... blink.gif

Tyvärr hindrar det dem inte att äta mina blommor. Jag försöker placera dem så att de otäckaste blommorna står "bäst" till (ananas och kaktusar och annat). Det gör att det är lite jobbigt att ta sig fram till de godaste bladen och dämpar dem lite grann i alla fall.
Pjater
Tuggar din katt på kaktus och ananas?? shit den katten vill verlikgen ha lite grön föda biggrin.gif
Selma
Skaffa en ampellilja! Gott och nyttigt för katter. Mycket godare än kattgräs! Rekommenderas av veterinärer.
skogstroll
min feta katt-tant gillar att knapra på min orkidé (cymbidium) thumbdown.gif
flinga100
Alltså, finns det inget annat smaskigt KAN ananas duga att tugga på. yes.gif Eller åtminstone slå på med tassen. Hål i bladen går det i alla fall.

Ampellilje var en bra idé!

Jag har en bambu som de ÄLSKAR. Vet någon om det är olämpligt för två små bortskämda sockermagar..?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon