Zidane
Hej , vi har en japansk buskrosling som nu senaste veckan har fått oroväckande många bruna blad , är osäker på om bladen ändrar färg under vintern eller om den är i fara ?
Gunilla T
De brukar bli röda, inte bruna..
Alexander-VG-zon3
ibland tappar dom en hel del blad om vintern . annars tycker jag det är på våren som du mår dåligt ( vårsolen,växlar mellan kyla och värme och tjäletorka ) . dom vill ju ha fuktig och halvskugga och lågt Ph så hos mig funkar dom inte så bra med tiden även om dom överlever vinter .

och ibland kan dom få grentorka men då vissnar oftast hela busken ner men då är ju också grenarna intorkade .

vänta och se hur den tar sig till våren ( vattna den väl tidigt och skydda mot solen )

CITAT (Gunilla T @ 06-11-2008, 12:28) *
De brukar bli röda, inte bruna..

fast det är ju bara dom nya skotten som är röda , på vintern är den grön .
Gunilla T
[attachment=26900:DSCN04200001.JPG][attachment=26901:DSCN05730001_1.JPG]

Pieris japonica `Nana´
Zidane
Ok , det fins ju olika sorter av J. buskroslingar och nu har jag fått reda på att en del inte blir röda utan mer åt kopparfärg... , den har fått koppar-brun-mörkgröna blad och det var bara tre veckor sedan jag planterade den , om något skulle hända den så känner jag mig medskyldig...aj aj aj.

Alexander-VG-zon3
CITAT (Gunilla T @ 06-11-2008, 12:54) *
Pieris japonica `Nana´

som jag skrev det är enbart dom nya skotten som blir röda .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon