malin72
det är så härligt när man skaffar riktiga vänner genom odla kompiskram.gif idag var jag inne i Stockholm och träffade Titti, vi brukar göra så när hon är nere!!
Denna gång så ringde jag till wolkenkrabber med för hon hade ju inte träffat honom sen mässan heller, vi är ju gamla odla vänner tummenupp.gif Så vi har varit och fikat och pratat i kapp det vi missat giggle.gif
Och titta vad hon hade med sig...en bukett till var wub.gif visst är dom häftiga sånna vill jag ha på tomten 000.gif
gulliga Titti Tack så jätte mycket och om det inte blir julhandel i år igen så ses vi till mässan tummenupp.gif thanks.gif blomma.gif

år-2008 1674 (Medium).jpg

år-2008 1678 (Medium).jpg

Boxer
Håller med dig om att den är väldigt läcker! tummenupp.gif
Magdis
Åh vad fina och vad kul med en träff! Jag läääängtar till mässan då jag ska få träffa en massa odlaiter. Titti kommer väl då också hoppas jag. smile.gif
Lady Hamilton
Ja jätte snygga! w00t.gif

-cry-.gif jag vill också träffa Titti!...........

kompiskram.gif om inte förr så ses vi på Mässan tummenupp.gif
Wilmer
Kul för er flirting.gif

När jag ser dina bilder så....... Minns jag att jag beställde sådana fröer. Fick dem. Vad hände sedan tro dunno.gif Måste ha blivit snigelmat som allt annat ranting.gif
Sussie F-Flower
Wow, vilka urläckra kålblommor! -Jättehäftiga!!!

Visste inte att det fanns en sådan "kål"...?
Är det bara för prydnad eller kan man äta den, tro?

S.
Alba
Såå läckert. Vilka bra ideer Titti har.

Malin....så fint du har gjort bilden. De där bruna i hörnen...gör du dem själva i Photoshop eller ?
Gillan
Åhh vad jag också längtar till mässan så jag får träffa dig, titti och alla andra smiley_small_hug.gif Lyckos dig Malin som har möjlighet att träffa några av Odlaiterna lite oftare än några av oss kompiskram.gif

Uppfinningsrik är hon som vanligt våran titti bravo.gif ........och vackert blir det wub.gif
Betty
Jätteskojjiga kålblommor! (men de luktar inget vidare...) ninja.gif Jag har fått några sådana i ett par blandade krya-på-dig-buketter (från Blomsterlandet) sen jag kom hem från sjukhuset för en vecka sen.
I en bukett som jag fick igår fanns en sån där kålblomma som de låtit stå i blått vatten innan, den var läckert blå.
malin72
CITAT (Alba @ 07-11-2008, 10:02) *
Såå läckert. Vilka bra ideer Titti har.

Malin....så fint du har gjort bilden. De där bruna i hörnen...gör du dem själva i Photoshop eller ?

jag använder bara vanliga corel Paint pro X...inte alls duktig hittade bara att det fanns ramar giggle.gif jag skulle vilja kunna göra mina bilder så där läckert som dom ser ut som att dom ligger ovanpå text eller liksom flyter in så där fint som i vissa bloggar innocent.gif men då måste jag ha större program...så lätt som en plätt så sätter jag bara dit en ram blush.gif men tack ändå shy.gif

CITAT (Wilmer @ 06-11-2008, 23:18) *
När jag ser dina bilder så....... Minns jag att jag beställde sådana fröer. Fick dem. Vad hände sedan tro dunno.gif Måste ha blivit snigelmat som allt annat ranting.gif

Aha så dom finns att köpa w00t.gif som fröer jaha då måste jag skriva upp det giggle.gif dom är ju tuffa

CITAT (Lady Hamilton @ 06-11-2008, 22:12) *
-cry-.gif jag vill också träffa Titti!...........

:

och jag vill träffa er -cry-.gif -cry-.gif

[quote name='Gillan' date='07-11-2008, 10:26' post='927249']
Åhh vad jag också längtar till mässan så jag får träffa dig, titti och alla andra smiley_small_hug.gif /quote]

ja jag längtar med smiley_small_hug.gif , jo man tar ju chansen så fort någon vill ta sig till stockholm giggle.gif
Wilmer
CITAT
Aha så dom finns att köpa som fröer jaha då måste jag skriva upp det dom är ju tuffa

naughty.gif Jajamän!! Tror det var impecta vi beställde från förra året, håll bara ögona öppna.
malin72
CITAT (Sussie F-Flower @ 07-11-2008, 09:57) *
Visste inte att det fanns en sådan "kål"...?
Är det bara för prydnad eller kan man äta den, tro?

S.

ingen aning hade inte sett dom tidigare så jag vet nada giggle.gif

CITAT (Magdis @ 06-11-2008, 22:11) *
Titti kommer väl då också hoppas jag. smile.gif

jo det tror jag nog annars tar jag henne på ryggen rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

CITAT (Boxer @ 06-11-2008, 21:35) *
Håller med dig om att den är väldigt läcker! tummenupp.gif

jo visst är dom..hur tuffa som helst

CITAT (Betty @ 07-11-2008, 10:33) *
Jätteskojjiga kålblommor! (men de luktar inget vidare...) ninja.gif Jag har fått några sådana i ett par blandade krya-på-dig-buketter (från Blomsterlandet) sen jag kom hem från sjukhuset för en vecka sen.
I en bukett som jag fick igår fanns en sån där kålblomma som de låtit stå i blått vatten innan, den var läckert blå.

jag känner ingen lukt ännu men det kommer kanske om någon dag eller så sick.gif vad tufft med en blå tummenupp.gif

CITAT (Wilmer @ 07-11-2008, 13:33) *
naughty.gif Jajamän!! Tror det var impecta vi beställde från förra året, håll bara ögona öppna.

trodde jag kunde skicka länk direkt till kålen men det gick inte men här inne på impecta visst är det den om man söker på kål w00t.gif crazy.gif kålen
Alba
CITAT (Wilmer @ 06-11-2008, 23:18) *
Kul för er flirting.gif

Det låter intressant. Vill köpa de fröerna.....men vad heter växten ?

Jag kollade Impecta....kan det vara den härImpecta
Äsch....det blev ju bara första sidan hos Impecta. Skriv kål till vänster så kommer den upp.
Irene_L
Åhhh vilken härlig bukett!!! tummenupp.gif Dom fröna måste jag allt kolla efter...vad läckert!!
Åhhh jag vill ju också träffa er....jag lääääääääääängtar till vårens trädgårdsmässa då jag får träffa er igen!!! yahoo.gif
kompiskram.gif
malin72
CITAT (Alba @ 07-11-2008, 13:47) *
Det låter intressant. Vill köpa de fröerna.....men vad heter växten ?

Jag kollade Impecta....kan det vara den härImpecta

rotfl.gif rotfl.gif Alba jag gjorde likadant trodde bara blomman skulle komma upp giggle.gif men visst måste det vara sånna yes.gif

CITAT (Irene_L @ 07-11-2008, 13:49) *
Åhhh jag vill ju också träffa er....jag lääääääääääängtar till vårens trädgårdsmässa då jag får träffa er igen!!! yahoo.gif
kompiskram.gif

jag läääääääääääääääääängtar med bravo.gif yahoo.gif
Alba
Malin......du påminde mig. Jag har ju precis den ramen med hörnen i ett program som heter Professor Franklin ......hurraaaa...jag tycker det är sååå fint.
Jag har aldrig använt det programmet. Det följde nog med min gamla dator.....men nu ska jag testa det.
Maggan H
Jag längtar också att få träffa er alla, smiley_small_hug.gif måtte det gå lika snabbt i jan-feb som nu innan jul! Fast då har ju såået börjat så det gör det säkert! tummenupp.gif
malin72
puttar upp lite bara för Titti kunde ju inte se den för då hamnade ju hon på sjukan...så här är tråden från förr giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon