stennie
Sådana får man ibland!

Rosmarinen blommar!

Och för första gången hos mig.......Annanas salvia.

Jag blev så glad när jag såg att den blommane...så jag plockade en liten buket...nu får den stå här inne och dofta!
Alexander-VG-zon3
vackert !

här blommar mina rosmarin buskar på friland både vår och höst .

annassalvian var vacker ! min har inte blommat än , men nu har jag nåt att se fram emot . har tat in min nu för övervintring . vet du om den normal sett blommar på hösten ?
stennie
Vad jag har hört ska det vara svårt att få den att blomma, som regel tar frosten den innan...jag har haft den förr men aldrig lyckats.
I år har vi inte haft frost än.....

Hmmm övervintra..(jag har köpt ny varje år) undrar om man kan ta sticklingar...den jag har ute är nästan en meter hög och en meter i omkrets.
Alexander-VG-zon3
jag provade att ha en ute men den stendog ju .

som tur tog jag sticklingar av den innan jag lämnade den ute . så nu har jag en ny planta . som jag övervintrar inne ( verkar tåla både att stå som en krukväxt och stå svalt )
har lyckas bra med att spara den . bara hålla den torrare . och sticklingar tar jag med för varje vinter och rotar sig på nolltid .

även då jag övervintrat dom så har ingen blomamt än ! men jag hoppas på nästa år .

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon