[attachment=27028:XChicoL.JPG]
Jag kunde inte vänta (och varför skulle jag?!) utan startade min Chico och en vanlig vit amaryllis, och titta så fin Chico är nu!
Lite mörk bild tyvärr.
Eva i Höga
09-11-2008, 15:45
Men så ljuvlig! Klart att man inte ska behöva vänta på nåt sånt! Det kan väl vara skönt att glädja sig åt en så vacker blomma i höstmörkret. Till jul har vi ju så många fler blommor och alla ljus.
Ingrid Zon3
09-11-2008, 17:11
Sååå vacker!
Jag vill gärna har amaryllis till jul, men är lite traditionell den tiden på året. Rött och vitt blir bäst då tycker jag. Såna här spejsade varianter kan jag tänka mig nu före advent eller från nyår.
Åh den är Görhäftig!
Jag försöker hålla emot amaryllisbegäret. Nu har jag fem olika som översomrat i kall stenkällare, nu är de på väg hem och jag vet inte hur de skall få plats....... Det tomrum som uppstod när de åkte på sommarviste blev liksom fyllt med en gång, av sansevierior.....
Nej din chico är himla snygg! Hade jag plats så vore den självskriven på jul!
ingrid fuxwall
09-11-2008, 22:29
Håller med dig om att man kan ha dem tidigare och här blommade den första i mitten av september - lite konstigt var det allt
Jag har några som brukar bo i rabatten i stugan på somrarna, och så startar jag dem lite eftersom på hösten.
Chico är ny för i år, så den kunde jag absolut inte vänta på.
I år försvann mina lappar som jag hade för att markera färger, aqnnars har jag en röd som jag brukar försöka få igång till jul, en vit som jag brukar spara till våren...
Så här fin var min Amaryllis "Papillio" på julafton!
[attachment=28742:DSC00406.JPG]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.