Full version: Vad har jag fotat?
mats08
Tänkte bara höra vad det är för blomma som jag fotat här. Har ju mina aningar, men vill bara få det bekräftat.[attachment=27037:Semester__06_058a.jpg]
Sussie F-Flower
Ser ut som en "bond-lilja". Kommer inte ihåg vad dom heter "på riktigt"... confused.gif

Är det dom orangea som jag har på bilden?

Eller....? Nä.... ? Det är inte riktigt desamma, va?
Kunde inte få fram Din bild medans jag sökte.... (?)
Red Top
Är det brandlilja du tänker på?
Brandlilja
smile.gif
HelenJ
CITAT (mats08 @ 09-11-2008, 22:04) *
Tänkte bara höra vad det är för blomma som jag fotat här. Har ju mina aningar, men vill bara få det bekräftat.[attachment=27037:Semester__06_058a.jpg]

Det är bra med närbilder, men den här är lite väl nära... Har du en som visar hela blomman?
mats08
CITAT (Sussie F-Flower @ 09-11-2008, 22:19) *
Ser ut som en "bond-lilja". Kommer inte ihåg vad dom heter "på riktigt"... confused.gif

Är det dom orangea som jag har på bilden?

Eller....? Nä.... ? Det är inte riktigt desamma, va?
Kunde inte få fram Din bild medans jag sökte.... (?)

Jaa du, det var en bra fråga... Jag tror inte det är samma. Fast jag vet inte. Jag är inne på om det kan vara en variant av "daglilja", men är som sagt inte säker.

CITAT (HelenJ @ 09-11-2008, 23:01) *
Det är bra med närbilder, men den här är lite väl nära... Har du en som visar hela blomman?

Tja, här ser man lite mer, men tyvärr har jag ingen bild som visar hela blomman med stängel, blad och allt...
[attachment=27046:Semester__06_052.jpg]
mats08
CITAT (Red Top @ 09-11-2008, 23:00) *
Är det brandlilja du tänker på?
Brandlilja
smile.gif

Se där ja! Brandlilja är det nog! Även om den är helt i avsaknad av prickarna på kronbladen i länken du bifogade, så hittade jag andra som helt och hållet liknade den då jag googlade på brandlilja.

Ifall ingen annan har något annat förslag så kan vi väl anse detta case vara closed. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon