TEZZ
Hur gör jag för att bifoga bilder till mitt inlägg???? Jag kommer så långt att bilden laddas upp men sedan tycks allt försvinna. Jag testade att lägga in bilderna i mitt album och sedan den vägen bifoga bilderna till mitt inlägg men inte hellre det lyckades. Jag har Vista om nu det kan inverka? Tidigare, i XP, har jag laddat upp bilder hur lätt som helst. VAd gör jag för fel?
KURT
Normal skall du kunna bifoga bild, om den inte är för stor. Kan du klistra in adressen till den bild du försökte länka till i ditt album? Det är viktigt att man har länken till själva bilden. Alternativt kan man ladda upp bilden någon annan stans på nätet, t ex http://www.imageshack.us/ Då får man en web-adress för Forum, som man bara klistrar in i meddelandet.
*Stintan*
Klicka på bläddraknappen och leta upp bilden i din dator, klicka på bilden, klicka sen på den gröna knappen "Ladda upp" och därefter på "Hantera uppskickade filer" i fältet ovanför Ladda upp. Klicka där på filen så hamnar den i inlägget. Bilden syns inte förrän du skickar. Observera att bilden inte får vara för stor.
TEZZ
Jag gör precis som Stintan föreslår men när jag klickar på Hantera bilder så får jag fram att jag inte har några bilder. Ja, dessa datorer. Eller är det IBS-fel? Idioten bakom skärmen. Jag testade med att lägga in bilderna i ett album som jag tidigare skapat men inte heller det funkade.
*Stintan*
Skumt men när du klickat på bilden i din dator så ska det ju komma upp text i den avlånga rutan bredvid bläddraknappen. Gör det det? sedan ska du klicka på ladda upp och då syns det i rutan över (där det innan står (0) blir det (1)) sen klickar man på den lilla pilen och då kommer bildnamnet upp som man ska klicka på. Vad har du för format på bilderna? Jag har jpg men gif går ju oxå.
Tror du gör något enkelt fel.

testar [attachment=27140:ko.jpg] jo det verkar fungera här

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon