Kathy
...edit...
vanjalarsa
hej

Bra att du varnar för oseriös säljare på tradera. Men om man inte vet vem så kan man ju råka ut för den ändå..

bara en tanke..

mvh Vanjalarsa rolleyes.gif
Kathy

...edit...
Alexander-VG-zon3
har också råkat ut för det . inte den säljare men en annan säljare .

Exempel här ( skrev om säljaren i min blogg )

http://ttradera.blogg.se/2008/august/
HelenJ
CITAT (Kathy @ 11-11-2008, 03:25) *
...edit...

Bra att du varnar - men det gör inte stor nytta om man inte vet vilken säljare det är du menar....
renate
CITAT (flaxss @ 11-11-2008, 11:43) *
har också råkat ut för det . inte den säljare men en annan säljare .

Exempel här ( skrev om säljaren i min blogg )

http://ttradera.blogg.se/2008/august/

Man kan väl knappas skicker växter i kruka med jord per post,jag tar alltid ut plantan ur krukan när jag skicker rosor el dyl.(inte på Tradera)ok säljaren ska tydligt sriver att växten säljs inte med kruka.Pilörten blev alledes för dyrt tycker jag,den hade du fått billigare i plantskolan, med kruka.Jag har aldrig handlat på Tradera och kan inte jämföra.
karlsdal
På Tradera behöver man ju inte buda mer än vad man kan tänka sig att betala... och då även räkna in frakten i den totala max-summan. Det är många som säljer växter på Tradera och de flesta visar bild på hur plantan kommer att se ut alt. hur moderplantan ser ut. Inte skulle någon buda på en planta som bara är ett par pinnar med ett ynka litet blad på. Men med lite kärlek och gröna fingrar så kommer plantan att se ut som på bilden...
Alexander-VG-zon3
CITAT (renate @ 11-11-2008, 17:47) *
Man kan väl knappas skicker växter i kruka med jord per post,jag tar alltid ut plantan ur krukan när jag skicker rosor el dyl.(inte på Tradera)ok säljaren ska tydligt sriver att växten säljs inte med kruka.Pilörten blev alledes för dyrt tycker jag,den hade du fått billigare i plantskolan, med kruka.Jag har aldrig handlat på Tradera och kan inte jämföra.

säljaren skrev ju ''väl rotad krukad planta'' , då frågade jag säljaren om h*n kunde skicka utan kruka . många problem jag blev irriterad och bestämde mig för att betala full frakt för krukan och allt .

jag fick en tanig kraftigt ned klippt planta med väldigt taniga och veka rötter . ser du på bilderna så är säljarens bild en väl vuxen planta med blad . min planta ser inte ut som på bilden .

och då bryter man mot reglerna .

CITAT (karlsdal @ 11-11-2008, 18:29) *
På Tradera behöver man ju inte buda mer än vad man kan tänka sig att betala... och då även räkna in frakten i den totala max-summan. Det är många som säljer växter på Tradera och de flesta visar bild på hur plantan kommer att se ut alt. hur moderplantan ser ut. Inte skulle någon buda på en planta som bara är ett par pinnar med ett ynka litet blad på. Men med lite kärlek och gröna fingrar så kommer plantan att se ut som på bilden...

nu var det ju så att även bladen var avklippta . och säljaren skrev ''INTE'' att plantan var nedklippt .
jag tycker inte det är ''OKI'' att visa bild på hur plantan ev kommer att bli , jag vill se varan jag köper punkt slut . alt två bilder en på hur den blir och en på varan . denna annons känner jag mig lurad då det inte framgick att den var nedklippt i texten nedan .

så här står det på annonsen .

Objektsbeskrivning Pilört 'Painters Palette'

Persicaria filiformis

Höjd 70 cm blt juli augusti

Cremefärgade fläckar med rött inslag på gröna bladbotten. Rosa röda blommor

Sol halvskugga

Väl rotad krukad planta

Frakt 33-44 Emballage 8 kr ,, Säljaren ansvarar för att beskrivningen av varan är korrekt.
Kathy
CITAT (HelenJ @ 11-11-2008, 17:31) *
Bra att du varnar - men det gör inte stor nytta om man inte vet vilken säljare det är du menar....

Det var mer skrivet än så, editerade inlägget i efterhand pga vissa skäl.
*Stintan*
Men Flaxss det finns väl ingen som skickar med kruka, jag har då aldrig varit med om det och jag har köpt massor av växter på Tradera. Säljaren menade väl att plantan var rotad i kruka vilket kanske inte var helt fel. Sen borde det kanske ha stått att det inte var plantan på bilden utan en nerklippt i och för sig. Det ser man att det står ibland. Så där förstår jag dig.

Frakten du fick betala är väl helt normal för ett skrymmande paket.
Alexander-VG-zon3
CITAT (*Stintan* @ 11-11-2008, 21:08) *
Men Flaxss det finns väl ingen som skickar med kruka, jag har då aldrig varit med om det och jag har köpt massor av växter på Tradera. Säljaren menade väl att plantan var rotad i kruka vilket kanske inte var helt fel. Sen borde det kanske ha stått att det inte var plantan på bilden utan en nerklippt i och för sig. Det ser man att det står ibland. Så där förstår jag dig.

Frakten du fick betala är väl helt normal för ett skrymmande paket.

ni förstår inte ,, det var jag !! jag alltså som ville att säljaren skulle skicka utan kruka för att få ner kostnaden för min skull . säljaren sålde den med kruka . alla mina växt köp har iför sig varit med kruka också . så det är rätt så vanligt för större växter att krukan kommer med . men med för små rotade sticklingar eller mindre plantor säljs som oftast utan .

efter många om och men blev jag irriterad och bestämde mig för att skicka med kruka och allt . och så fick jag inte vad jag betalt för .
Piccante
CITAT (Kathy @ 11-11-2008, 19:14) *
Det var mer skrivet än så, editerade inlägget i efterhand pga vissa skäl.

Hoppas det inte är någon som varit otrevlig mot dig för att du tog upp ämnet? Man måste få reagera tycker jag när folk gör fel.
*Stintan*
OK Flaxss jag förstår, jag har nog inte köpt så stora plantor som du. Trist när man blir lurad iallafall.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon