Full version: Konspirationsteori
Red Top
Sedan många år har vi låtit Optimal telecom hantera våra samtal och samtalskostnader för fast telefoni, men haft kvar abbonemanget hos Telia.

I somras bestämde vi att flytta även abonnemanget till Optimal för att få allt på samma räkning.

I torsdags förra veckan slutade vår telefon att fungera. Vi ringde Optimal och felanmälde.

I går middag började telefonen att fungera igen och två timmar senare ringer en försäljare från Telia och erbjuder oss att komma tillbaka som kunder för att få säker och väl fungerande telefoni.

Hmmmm! Jag bara undrar, eftersom det fortfarande är telia som har monopol på telenätet;

Klippte de av ledningen och lät oss och Optimal svettas i nästan fem dygn för att få tillbaka oss som kund? g.gif
MariaS
Skulle INTE förvåna mig! Min erfarenhet är att TElia gör allt för att behålla sitt "monopol". Som du säkert läst i tidigare trådar, så har jag haft STORA problem även med Telia, men så fort jag hotade med att byta bolag, så "fixade" de problemet på ca 30 minuter, efter två månaders problem?!

Jag har också en klar känsla av att Telia vill demonstrera sin makt över den enskilde!
Gossen Ruda
Det vanligaste felet som uppstår när en kund lämnar Telia och det inte fungerar är att den andra operatören inte är klar i tid. Operatören skickar en anmälan till Telia att dom tar över kunden och när, och när tiden är inne utförs ordern utan vidare koll. Gäller både förval och total flytt. Hade en förvalskund igår där dom inte var inlagda i Telenors databas trots att Telia fått besked att så var fallet. Telenor skyllde givetvis på Telia och hänvisade kunden hit trots att dom själva klantat till det.
Red Top
CITAT (Gossen Ruda @ 11-11-2008, 11:12) *
Det vanligaste felet som uppstår när en kund lämnar Telia och det inte fungerar är att den andra operatören inte är klar i tid. Operatören skickar en anmälan till Telia att dom tar över kunden och när, och när tiden är inne utförs ordern utan vidare koll. Gäller både förval och total flytt. Hade en förvalskund igår där dom inte var inlagda i Telenors databas trots att Telia fått besked att så var fallet. Telenor skyllde givetvis på Telia och hänvisade kunden hit trots att dom själva klantat till det.

Det har fungerat utmärkt sedan juni.
Att jag reagerade berodde på att en hurtfrisk(otrevlig)kille ringde så snabbt efter att vi haft ett fel whist.gif
Optimal har vi aldrig haft ngr problem med och de skyllde definitivt inte ifrån sig. Konspirationsteorin var min egen. nono.gif
Ralf
Konspirationsteorin ska man väl ha mot optimal telecom som brukar mörka med att dom ägs av Tele2.

Jag frågade en telefonsäljare vem som ägde dom och svaret blev då att dom var ett fritt bolag, inte statligt som Telia.
embees
CITAT (Ralf @ 11-11-2008, 12:19) *
Konspirationsteorin ska man väl ha mot optimal telecom som brukar mörka med att dom ägs av Tele2.

Jag frågade en telefonsäljare vem som ägde dom och svaret blev då att dom var ett fritt bolag, inte statligt som Telia.

Jag har bara positivt att säga om Telia. Däremot inte om Optimal telecom eller om Universal telecom. De sistnämnda kapade mitt mobilnr för några år sedan under en tre månader lång fars. Aldrig mer andra bolag än Telia för mig.
Ralf
Det bästa var ju för relativt länge sedan när Tele2 hade inskrivit i sina avtal att tvister skulle avgöras i skiljedomstol smile.gif

Häromdagen stötte jag på ett företag som säger i sina avtal tvister med dom måste avgöras i domstol i Hamburg.
vadå ARN? smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon