Full version: identifiering
Ciczi
Hej

Jag vet att odlafolket är duktiga på identifiering så här kommer en.

Bladet är luddigt och lent på baksidan. tyvärr har jag ingen bättre bild på trädet som helhet.

vad tror ni?

Ciczi
Piccante
alm är min spontana tanke?
Ciczi
CITAT (Markus_H @ 12-11-2008, 17:43) *
alm är min spontana tanke?

Min också men jag tycker ändå att det är något som inte stämmer där.

Ciczi
Aqvakul
Jag tycker också att det lutar åt alm, både vad avser bladform och det man ser av trädet.
Alm har ju mycket typiska frön, som brukar bilda ymniga drivor...
Boxer
Almens blad är oftast sträva och har en sned bladbas

Ciczi
Precis som boxer säger så ser inte almbladen riktigt ut så som det jag har. Min arbetskamrat säger dessutom att trädet inte blommar

Ciczi
CillaM
Jag utgår från att trädet på bilden är 'ägaren' av bladen och jag tycker mig känna igen utseendet på stammen, nån sorts oxel tror jag det är.
Piccante
CITAT (CillaM @ 12-11-2008, 19:55) *
Jag utgår från att trädet på bilden är 'ägaren' av bladen och jag tycker mig känna igen utseendet på stammen, nån sorts oxel tror jag det är.

Jag tror jag ändrar mig och håller med. Bladet ser vitluddigt ut på undersidan så det kan vara någon oxel.
Aqvakul
CITAT (Markus_H @ 12-11-2008, 21:23) *
Jag tror jag ändrar mig och håller med. Bladet ser vitluddigt ut på undersidan så det kan vara någon oxel.

jo, varför inte...
Ciczi
Fler gissningar någon?

/Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon